Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
M

Marlen2

21. 5. 2012 17:46
je to

smutné a řekla bych že většina z nás si je toho kam až to vše zašlo vědoma.V hodně věcech jsme se stali lhostejní k okolí,tam kde jde "jen" o pořádek,tam by lidé na sobě zapracovat mohli,jen chtít.Jeden příklad - před pár dny jsme vycházeli z kina a každý druhý kolem nechal obaly od popcornu a pití klidně u sedačky-přitom před každým sálem jsou nachystané odpadkové koše.Někomu to může přijít jako prkotina,ale když to udělá každý?!Ale tam kde jde o život,se lidé prostě bojí,protože je fakt,že nikdo neví kdy to "koupí" při zastání také.Je to hnus,je mi z takových zážitků zle...ale to bychom museli vědět,že když se na obranu zvedne jeden,ostatní se přidají-to by bylo možná efektivní řešení.Jenže obávám se,že my na to nejsme už dostatečně vstřícní,příliš jsme se začali starat jen o sebe a své rodiny.Přitom se něco podobného může stát komukoliv z nás.Já bohužel nevidím řešení,přesto mám sebedestruktivní sklony a občas se do něčeho zapletu.Zatím mě to prošlo jen s pár nadávkami...zatím!

2 0
možnosti
PH

petrhajek.bigbloger.lidovky.cz

22. 5. 2012 12:44
Re: je to

Jednoduche - kina si tak lidi vychovala. A taky jim pod tlakem cpou popcorn a colu pred salem, rposte je to pro ne kseft. V kinech se uz davno nejedna o kulturu....

0 0
možnosti
AR

arnie_rimmer

21. 5. 2012 17:16
pokud třetí osoba zasáhne proti takovému bláznovi

tak podle poměru sil a zbraní v dané situaci jsou možné 2 výsledky:

a) odskáče to "ochránce" místo původní oběti

b) zneškodní útočníka a čeká ho přinejmenším soud, poté s nemalou pravděpodobností vězení Rv

4 0
možnosti
PH

petrhajek.bigbloger.lidovky.cz

22. 5. 2012 12:43
Re: pokud třetí osoba zasáhne proti takovému bláznovi

ad a/ tam je samozrejme otazka, jesli bude pomocnik sam, nebo se pridaji osatni. Samozrejme je to riziko - ale zalezi na situaci a posouzeni stuace pomocnikem.

ad b/ nesmysl. Samozrejme musi zasahnout adekvatne (povaha obrany nesmi byt ZCELA ZJEVNE neprimerena povaze utoku).

0 0
možnosti
H

Hug0

21. 5. 2012 16:52
hmm...

ja se tem lidem nedivim.

stejne tak sem reagoval, kdyz pred nedavnem probehly masmedii zabery, jak nekdo bije druheho v metru. vedla se dlouhosahla polemika proc nikdo nepomohl a pod.

ja se priznam, ze proste nepomuzu. nase zakony mi to nedovoluji. nebudu se prat s utocnikem, nevytahnu na nej svoji legalne drzenou pistoli. zakony teto zeme mi to neumoznuji.

lhostejnost neni syndromem dnesni doby, je to zalezitost nasich zakonu a zakonodarcu.

brecite pekne, ale na spatnem hrobe. to co jste napsal napiste panu premierovi, ministru spravedlnosti a pod... jak mam zastavit utocnika, ktery nekoho fyzicky napadne? muzu ho taky fyzicky napadnout? muzu mu v zajmu obeti, zlomit obe ruce? ne nemuzu. nemuzu to udelat ani kdybych byl sam napadeny. musim se branit primerene. a jak se mam branit primerene, kdyz me nikdo nenapadnul?? jedine co muzu udelat je vzit telefon a nenapadne zavolat policii. tohle neni o lidech na ulici, ale o nasich zakonodarcich. bezte brecet tam, nikam jinam!!!

6 0
možnosti
H

Hug0

21. 5. 2012 16:57
Re: hmm...

tim, ze jste napsal tento blog, ste dal jasne najevo, ze nemate vubec zadny nadhled a vubec nerozumite, co se tyhle zemi deje .... nechte si sepsat od policie co se stalo a mate v rice papir se kterym muzete v klidu emigrovat .......

v tydle zemi se hned tak neco nezmeni. zakonodarci si proste nevsimnuly, ze uz 20 let mame demokracii = zvysena kriminalita = vyssi a prisnejsi tresty.

proc je v CR podminka za dealerovani tvrdych drog?? sedet se jde az na 3-4 pokud ... a vyroba tvrdych drog? 1-3 roky ... smesne ne? 

bezte nasim zakonodarcum vysvetlit, ze toto proste neni spravne.

az nekdo skope v metru dite pana premiera nebo az konecne nekdo zfetuje jejich deti, tak se mozna neco bude dit .... jinak ne ....dont cry and use your brain

3 0
možnosti
M

MayaMoya...

21. 5. 2012 16:45
Také mám takovou zkušenost...bohužel...

Na ulici mě napadl chlap kvůli cigaretě. Řekl mi něco v tom smyslu, že pokud to cígo nevyndám z huby, že mi ho z ní vymlátí. Nestihla jsem vůbec reagovat, ani to cígo opravdu vyndat a už jsem měla pěst v obličeji a pak jsemještě na zemi schytala pár kopanců. Kolem procházelo spousta lidí a nikdo se neobtěžoval mi pomoci. Všichni stáli a koukali. Bylo mi cca 20, vážila jsem tak 45 kilo. S chlapem jsme šli proti sobě, on to na mě začal řvát, když jsem od něj byla cca 3 metry...Fakt nechápu...dodneška...

7 0
možnosti
PV

VerneP

21. 5. 2012 16:40
je hrozne ...

... co se muze stat v prazkem metru, at se vasi slecne dari. nicmene nechapu, kdyz uz rikate, ze takova vec (nalepka) nema na verejnem miste co delat, tak proc ji davate na tak verejne misto, jako je internet. nebo chcete,aby si o vas lide mysleli, ze jste to oznaceni, jenz jste uzil v samotnem textu?

0 0
možnosti

peterudes

21. 5. 2012 16:56
Re: je hrozne ...

bylo to myšleno spíš tak, že takové věci by se vylepovat na veřejná místa neměli, sem jsem to dal jako důkaz, ale uznávám, že je to zde možná dokonce víc veřejné, než na té zastávce - tady je k tomu, ale navíc komentář...

4 0
možnosti
SAK

slusna a kulhankova

21. 5. 2012 16:37
Divíte se? Já ne!

Je to důsledek naší společnosti, která se skrývá pod prolhaným ptydepem demokracie, je to důsledek postupného rozbíjení tradiční morálky, útoků na křesťanství - které je vysmíváno (a to i mnohými zde přítomnými diskutéry) - je to důsledek multikuturalismu a všech dalších moderních -ismů. Volíte si darebáky, nezajímáte se o nic (leda tak o Super Star), a pak se divíte, že vás na ulici beztrestně napadne kdokoli.

1 0
možnosti
EK

Y.N

21. 5. 2012 16:44
Re: Divíte se? Já ne, já si ale nemyslím, že je za tím

MULTIKULTURALISMUS, to by totiž ani Češi za minulého režimu nemohli považovat za rovnocenné v zahraničí;-O.

A že s některými tam problémy měli. Loupežníků je tady díky rozkladu za posledních 20 let dost, třeba prezident kradoucí propisky a jeho slavná privatizace....

3 0
možnosti
DF

Psychotic17

21. 5. 2012 16:03
.

Za předpokladu, že se to Vaší přítelkyni skutečně stalo (a nedostala po papule za to, že pronesla něco ve stylu "Jaktože mě nepustíte sednout?!" a pak tu historku trochu nepřikrášlila), pak je jasné, že pachatel je duševně nemocný a násilnický člověk. Takovému se postavit znamená hazardovat s vlastním životem.

Jsem si jist, že policie pachatele vypátrá a potrestá. Těžko ji budou suplovat normální lidi. Ani tam, kde je legální mít zbraň se oběť pomoci nedočká.

1 0
možnosti
M

MayaMoya...

21. 5. 2012 16:33
Re: .

Ani kdyby ona slečna nadávala, že jí nikdo nechce pustit sednout, neexistuje, aby jí někdo napadl...Váš názor je buď špatně formulován, nebo nevím...

5 0
možnosti
RW-4R

Roger Wilco - 4. reinkarnace

21. 5. 2012 15:53
.

Civilizace se hroutí. Lidi jsou sobci, modlící se k jedinému Bohu - penězům a mamonu. Na druhou stranu se bojí, což chápu. Někdo se té ženy zastane, dotyčný gauner vytáhně kudlu a zapíchne jí do něj. nebo gaunerovi ublíží a bude mít velké problémy. Tahle země i lidi v ní jsou nemocní. Přiznávám, že nevím, jak bych se zachoval já. Prát se neumím, zbraň nemám, i když o ní vzhledem k situaci v naší zemi začínám uvažovat, a riskovat svůj život a zdraví? Staší si vzpomenout na pana Velíška. Sorry, jsem zbabělec, jeden z davu. A řešení? V první řadě by měl stát začít tvrdě trestat gaunery a ne jejich oběti. Lidi už pak odvahu bránit sebe a druhé najdou, o to se vsadím.R^

6 0
možnosti
IB

isabell

21. 5. 2012 16:12
Re: .

Máte recht, nikdy nikdo neví, co za člověka to útočí- zda je např. zfetovaný, nebo schizofrenik a jak může zareagovat, když na něj promluvíte a na omezeném prostoru je to ta nejhorší situace. Já nosím tekutou střelu "na ven" a pokud jedu někam dál městskou, tak i teleskop.  Když jsme bydleli v Pze, tak mě manžel nutil nosit i pistoli (mám zbroják), protože podobným způsobem jako v blogu na mě a i na mou, tehdy čtyřletou, dceru zaútočila právě schizofrenička.

Nejdříve začala z pár metrů nadávat, pak dceru chytla za ruku a hulákala na celé kolo něco o mimzemšťanech. Lidí plná zastávka a nikdo se ani nehnul. Do ženský jsem vrazila, dceru schovala za sebe a volala rychle policajty- útočnice jako by nic vlezla do tramvaje a všichni ti lidé, co všechno viděli a slyšeli taky- to mě šokovalo nejvíc.

Policajti ji samozřejmě na další zastávce "drapli", proto vím, že je "nemocná" a taky teď vím, že u sebe měla nůž a že jí občas přeskočí a už jsem holt pro příště poučená a o moc ostražitější....

4 0
možnosti
RH

richardhorak

21. 5. 2012 15:45
Je mi líto, co se stalo ...

Chtěl bych mít jistotu, že bych se v té situaci napadeného zastal.

1 0
možnosti
C

Camino.

21. 5. 2012 19:48
Re: Je mi líto, co se stalo ...

Myslim, ze za sebe mohu rici, pokud je to na verejnosti a vice lidi....necekala bych a snazila se je probudit z letargie, nekdo uz musi zacit....ale nejsem tam, tak je to pouze hypoteticke. Definitivne bych klidne neprihlizela, musela bych se sama za sebe stydet.

2 0
možnosti
KK

ChuChu1

21. 5. 2012 15:40
vnímám to taky

Dovedu si představit šok Vaší přítelkyně. Mně lhostejnost okolí ochromila po zážitku na nádraží, kdy jsem jako těhotná omdlela. Břicho bylo tehdy už celkem patrné. Lidi chodili okolo ... Do konce těhotenství jsem se bála vyrazit dále než do obchodu u nás v ulici.

3 0
možnosti
OK

iacobau

21. 5. 2012 16:10
Re: vnímám to taky

Tak to se vám nedivím. Něco je špatně. Dost špatně.

1 0
možnosti
  • Počet článků 201
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 4195x
syn, bratr, strýc, bratranec, bohužel již nejsem vnuk, za to jsem šťastný "táta" dvou psích slečen, milovník přírody a sýrů, cestovatel, Afričan, fotograf, posluchač "dobré" hudby, squashista, čtenář, rejpal, filmový divák, vděčný strávník, barman, lenoch...

více na webu: www.petrcunderlik.cz


najdete mě také na facebooku:

Petr Čunderlík Photographer