Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
I

ivko12

13. 11. 2011 9:47
nechápu

europoidní (bílá) - patří sem indoevropská, semitská a matinská skupina. Je označována také jako běloši. Je původem v Evropě, západní Asii a severní Africe. Tolik wikipedie.

Nechápu proč kecáte o rasové diskriminaci když cikány a běloši patří ke stejné rase. Konflikty které jsou, se dají označit jako etnická nesnášenlivost. Mimochodem! Cikani opustili svou pravlast starověkou indii z důvodů jako, parazitování na společnosti, lenivosti, nebyli schopni přispůsobení se… Co se do dneška změnilo? A myslíte si že se něco změní?

Měl by jste nějaké cikány zaměstnat, aby jste věděl o čem to ti lidi proti Vám píší. Není nad vlastní zkušenost. Mudrlante.

1 0
možnosti

peterudes

13. 11. 2011 12:38
Re: nechápu

díky mudrlante, já vlastní zkušenost mám, bohužel pro vás pozitivní, u mě mají dveře otevřeny všichni šikovní lidé, bez rozdílu rasy nebo barvy pleti ;-)

0 0
možnosti
E

evon

12. 11. 2011 17:24
Opravdová diskriminace u nás JE TA KVŮLI VĚKU.

Doteď jsem hledala třičtvrtě roku zoufale práci, ale poslala jsem někam životopis a většinou nikdo nereagoval - přitom myslím, že zkušenosti a praxi mám slušnou. Problémem je věk... Je to blbé, hrozně mě to mrzí. Holt to bohužel to tak v naší společnosti chodí, že místo dostane spíš dvacetiletá, než čtyřicetiletá, i když to vůbec nechápu: větší zkušenosti, nemám malé děti, to je podle mě zajímavé, ale jak vidím, asi se mýlím. Bylo to těžké, hlavně psychicky to unést, že se NAJEDNOU, zničehonic nemůžete chytnout. A bude hůř. Kdo mě zaměstná za dalších deset či dvacet let, když už jen teď mám problémy??

Mám vztek jako blázen, to je fakt. Ale taky mě ještě nenapadlo žalovat někde v Bruselu. Protože jakou by mělo cenu, aby mě nuceně zaměstnali a proklínali a dali by mi nejmenší plat a při první příležitosti by se mě stejně zbavili? NEVÍM, proč tohle cikáni nechápou a dožadují se svých procikánských zákonů... zvedá se mi z toho žaludek.

0 0
možnosti
K

kion333

12. 11. 2011 17:31
Re: Opravdová diskriminace u nás JE TA KVŮLI VĚKU.

Držím Vám palce.Určitě záleží na koho narazíte.Každý (bohužel, nebo bohudík)máme jiné představyR^

0 0
možnosti
AK

Abadi Kwame

12. 11. 2011 13:43
Zajímavé

Je zajímavé, že všechny odpovědi milovníků cikánů a velkých antidiskriminačních hrdinů na otázku "zaměstnáváte slušného cikána" zní "ne, ale znal jsem..." - a vždy ten cikán v jejich fantazii byl tvrdý ale fér kopáč/zedník. Věrohodné. Zajímavé, že jsem nikdy nikoho neslyšel říct "znám cikána advokáta" - čím to asi bude...

1 0
možnosti

peterudes

12. 11. 2011 14:53
Re: Zajímavé

skutečně všechny? a skutečně milovníků? a skutečně nelžeš?

0 0
možnosti
P

perendab

12. 11. 2011 10:33
Pan Matějka

nepsal o barvě kůže, on píše o cikánech. A to je ten podstatný rozdíl. Pro ty méně chápavé.

1 0
možnosti

peterudes

12. 11. 2011 11:57
Re: Pan Matějka

jistě, proto se jeho článek jmenuje: "Říct Romovi, že práci nedostane pro barvu kůže, je kruté, ale fér" ;-D;-D

1 0
možnosti
DH

drahuskah

11. 11. 2011 23:18
ráda diskuji na blogu FM...

ale ukliknutí myší mě přepinklo na Váš Blog. Jsem ráda. Osobně se domnívám, že FM chtěl původně psát o něčem úplně jiném, než je zaměstnáváníxnezaměstnávání cikánů a sdělování pravd (o barvě kůže). Ale mediální podpora rasistických nálad vyvolala u mnoha čtenářů souhlas s diskrimanací bez pochopení širších souvislostí. Zaměstnavatel má mnoho způsobů, jak si ověřit kvality zaměstnace (zápočtový list, výpis z RT), tedy i jeho bezúhonnost a pracovitost. Jestli-že řekne cikánovi, že ho nezaměstná pro špatné zkušenosti s jinými cikány, tak neříká žádnou pravdu, ale svůj názor, ovlivněný předsudkem.

A pro ostatní:

- pracuji ve firmě, kde jsou cikáni zaměstnáni - nekradou, pracují a já  nikde nevidím borce s kamerou, aby je dali do TN;

- neznám nikoho, koho by opakované negativní odmítání přivedlo k pozitivní (pro koho vlastně?) změně;

- kterou ze skupin dlouhodobě nezaměstnaých si vyberete pro filozofování o sdělování svých pravd příště?

0 0
možnosti

peterudes

12. 11. 2011 8:51
Re: ráda diskuji na blogu FM...

souhlasím s vámi. FM požaduje ve svém textu zrušení antidiskriminačního zákona a fakticky si tak přeje legalizovat případnou diskriminaci, v tomto případě třeba kvůli barvě pleti a ještě přemýšlí nad tím jak může odmítnutí kvůli barvě pleti cikány motivovat.... Pravda je krásná věc - ostatně ve svém článku se s ním v tomto shoduji, ale ty další myšlenky, vycházející z jeho textu nelze opomíjet, proto jsem napsal to co jsem napsal.

0 0
možnosti
R

rakish

11. 11. 2011 20:49
dovolte mi otázku

Kolik ckánů zaměstnáváte vy osobně ? Pokud ani jednoho, tak učintě neprodleně, nebo prostě a jednoduše držte ústa !!!

2 0
možnosti
R

rakish

11. 11. 2011 20:57
Re: dovolte mi otázku

jo a ještě jedna poznámka : Co si to vůbec dovoluje srovnávat cikány se židy !!!!! - je mi z vás opravdu na zvracení

2 0
možnosti
PP

echo.3.

11. 11. 2011 19:26
Máte moji podporu

Jako oponent falešného, proradného F.Matějky,

jste u mě obstál na výbornou. Správně jste uvedl...

..."záměrně manipuluje se čtenáři".

        :o)

Dát karmu kvalitnímu článku, je pro mě samozřejmostí.

2 0
možnosti
E

evon

12. 11. 2011 17:39
Re: Máte moji podporu

Koukám že vy zatím máte podporu svých blábolů nulovou ;-D;-D;-D

1 0
možnosti
FV

absolvent ščukovy akademie IQ65

11. 11. 2011 16:42
Pane Čunderlíku

Nebylo by lepší než odpovědi typu "to si nemyslím", vynechat slova to si? Dávalo by to u Vás větší smysl. Vy totiž opravdu nemyslíte. Multikultura, jako i jiná náboženství, je dogma, o něm se nediskutuje tomu se totiž věří!

2 0
možnosti

peterudes

11. 11. 2011 17:43
Re: Pane Čunderlíku

já si s dovolením budu odpovídat jak uznám za vhodné, smiřte se s tím... na zbytek vašeho příspěvku mohu napsat pouze: to si nemyslím...;-)

1 0
možnosti
_

_muffin_

11. 11. 2011 16:09
Roma (cikana) nezamestnam uz ani omylem!

Mel jsem, ano pisu to spravne "mel" celkem 4 romske zamestnance. Dnes uz nemam ani jednoho. Vysvetlovat proc nema smysl.

Ale jedno reknu. UZ NIKDY ZADNEHO NEZAMESTNAM!! Ne proto jakou ma barvu kuze, ale proto, protoze to jsou normalni zlodeji, nemakacenkove, atd.

2 0
možnosti
RH

Kruton

11. 11. 2011 15:47
Předsudky

říká se, že "Největší předsudek je, že jsou předsudky špatné".. Diskriminační chování je člověku vlastní od věků a v je v jeho evoluční výbavě. Diskriminovat (rozlišovat lidi na vhodné a méně vhodné) se lidskému pokolení po tisíce let vyplácelo...

1 0
možnosti
  • Počet článků 201
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 4195x
syn, bratr, strýc, bratranec, bohužel již nejsem vnuk, za to jsem šťastný "táta" dvou psích slečen, milovník přírody a sýrů, cestovatel, Afričan, fotograf, posluchač "dobré" hudby, squashista, čtenář, rejpal, filmový divák, vděčný strávník, barman, lenoch...

více na webu: www.petrcunderlik.cz


najdete mě také na facebooku:

Petr Čunderlík Photographer