Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
TK

dineder

28. 1. 2011 18:10
V diskusi již bylo řečeno asi vše...

Tak snad jen autorovi: svou "osobu blízkou" (nic takového náš právní řád nezná, zná pouze Ústavou dané právo nevypovídat) si rušte někde jinde, daleko ode mě. Někde, kde mi fašismus vadit nebude.

0 0
možnosti
MK

sarumánek

28. 1. 2011 17:55
právní řád dostává na zadek

Když v mém bytě někdo spáchá vraždu nebo třeba znásilnění, neznamená to automaticky, že jsem to udělal já. Když v mém autě někdo spáchá přestupek, já jsem viník. Opravdu skvělý posun k právnímu státu. Navíc mne fascinuje formulace "vymlouvat se na osobu blízkou". Autor totiž za 1) automaticky předpokládá, že je to vždy účelová lež, nikoliv prostá pravda, a za 2) nesouhlasí se základním lidským právem nevypovídat proti sobě nebo někomu z rodiny - což v plné míře respektovali u výslechů a soudních procesů dokonce i komunisté.

0 0
možnosti
JK

jakadlec

28. 1. 2011 17:19
ten článek je zmatenej ńesouhlasim s nim

nevypovídat proti osobě blízké a sobě je základní právo podle listiny. problém osoby blízké se vyvrbil v okamžiku, že pravomoci k měření rychlosti a pokutování dostali zaměstnanci, kterým to nepřísluší. fízluje mě soukromá firma, k podání vysvětlení mě zve šedej mor přejmenovanej na policajta a pokutu vyřtrizuje teta na úmu. tihle lidem lidé by ze zákona pokutovat a měřit neměli. pokud nějakými právními kličkami, včetně názvu městská policie, dostali tu možnost, ať tedy dodržují alespoň listinu práv a svobod. je zajímavé, že skutečná policie tyhle potíže nemá, zastaví pepíka a tomu dají pokutu. tohle je problém nenažranosti městských radních, pohybují se tam, kde už končí slušnost a ůčelnost.  

0 0
možnosti
BT

markyz.Gero

28. 1. 2011 17:09
udělejme to jak ve Velké Británii

a bude klid

0 0
možnosti
JV

Jan.Vesely

28. 1. 2011 17:11
Re: udělejme to jak ve Velké Británii

Jak je to tam? Prozraďte!

0 0
možnosti
D

Dzoko

28. 1. 2011 17:06
Pane autore?

Já své pokuty platím a na nikoho se nevymlouvám, přesto s tím nesouhlasím ani trochu. Kdybyste se zamyslel nad problémem, tak již dnes je demokracie tak pošramocená a dodržování Základní listiny práv a svobod je spíše nedodržováním a přitom oč jde? Stát chce neschopnost řešení a nefukčnost dopravní policie přenést na majitele vozidel? Přenést na osoby, které ani (pokud nedojde ke škodě) nejsou žádnými účastníky správního řízení? To je správné??? To tedy promiňte, ale doba, kdy jsme byli trestáni za to, že něco vlastníme, tak ta tu už byla. Ovšem jak koukám, je v lidech velmi zakořeněná Rv

0 0
možnosti
E

echo.3

28. 1. 2011 16:45
Dobře napsáno

Souhlas.

    :o)

0 0
možnosti
TJ

Rudick

28. 1. 2011 17:33
Re: Dobře napsáno

Jen podotýkám, že nemáte rád Matějku, Svobodné a Klause. Ať máme vaše názory pohromadě.

0 0
možnosti
J

jfb

28. 1. 2011 16:35
neexistuje "výmluva na osobu blízkkou"

Jak už bylo v diskusi řečeno, neexistuje žádaná výmluva na osobu blízkou, ale existuje ústavní právo nevypovídat. Je to snad jediné právo v naší ústavě, které je jasně určené, srozumitelné a nedá se "okecat". A teď je proti němu boj, proč asi?

V USA, když Vás policajt zatkne a zapomene Vám toto právo připomenout, tak jste automaticky volný, i kdybyste spáchal vraždu a byly by nezvratné důkazy. Tak je to právo silné a důležité. A kvůli pitomým pokutám za rychlost to budeme ničit?

Jinak mediální masáž je velká, ale stačí se podívat na statistiky, např. počet smrtelných nebo vážných nehod se zmenšuje, ano je to dáno také technologickým pokrokem v zabezpečení cestujících, ale nikde není důkaz o zvýšené agresivitě řidičů. Pitomci tu byli vždycky a budou, i kdyby bylo milion zákonů.

0 0
možnosti
C

cemada57

28. 1. 2011 16:26
bob

Sleduji,jak se u nás pomalu a nenápadně oklešťují práva občanů a to nejen v zaměstnání,ale i v normálním životě.Demokracie je u nás v prd... a za chvíli tam budeme všichni.Tak jen do toho páni poslanci ať se to konečně pohne a my si to pak s vámi budeme moci vyřídit,hlavně s těmi,co nemají v hlavě ani špetku rozumu,co ten nejRvpitomější sedlák.Sedlákům se tímto omlouvám za urážku.

0 0
možnosti
C

cemada57

28. 1. 2011 16:21
bob

Já bych jednoduše zrušil městskou policii,či jak si říkají a bylo by peněz pro státní policii dost.Beztak tu o nic jiného nejde a když kolikrát pozoruji měšťáky jak fotí špatně zaparkovaná vozidla,tak se opravdu musím smát.Tu komedii mám snad každý den při pohledu z balónu.Nejvíc mne ale rozpaluje,že ta auta nikomu nezavazejí,ani nikoho neomezují v provozu a stojí tam zaparkovaná jen z toho důvodu,že je nedostatek park.míst,snad jako všude na sídlištích,to ale neřeší nikdo.Takže,když už si měšťáci neví rady,jak posbírat plusové body a mít za svou směnu vykázanou nějakou činnost,tak přijedou a fotí a fotí a fotí.A nejméně 5 lidí ze státní správy se tím živí.Rv

0 0
možnosti
JK

jakadlec

28. 1. 2011 17:22
Re: bob

souhlas, městská policie způsobuje tolik škody, že si nezaslouží existovat. ozbrojená složka magistrátu, nepřipomíná to něco?

0 0
možnosti
JD

Honzal_D

28. 1. 2011 16:05
Stejně to nic nevyřeší, je to prosté

Proboha, co tady všichni řešíte? Ikdyby to nakrásno nějak zavedli (odpovědnost majitele vozidla za spáchané přestupky, v případě že odmítne podat vysvětlení), tak prostě jako majitel řeknu, že auto řídila manželka a ona pak vypoví, že jsem řídil já. Výsledek je stejný, policie musí dokázat, kdo z nás to byl. A pokud mně nebo manželce jednoznačně neprokážou vinu (nemají fotku, či svědky), tak ani mě ani manželku nemůžou pokutovat. A ani mě jako majitele sankcionovat, protože jsem nic neodmítl.

0 0
možnosti
M

martin5.33

28. 1. 2011 16:09
Re: Stejně to nic nevyřeší, je to prosté

To je zřejmé, žýe jste nečetl celou diskuzi.

Oni Vás nebudou pokutovat, pouze zaplatíte peníze ve výši v jaké by byla pokuta.

0 0
možnosti
  • Počet článků 201
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 4195x
syn, bratr, strýc, bratranec, bohužel již nejsem vnuk, za to jsem šťastný "táta" dvou psích slečen, milovník přírody a sýrů, cestovatel, Afričan, fotograf, posluchač "dobré" hudby, squashista, čtenář, rejpal, filmový divák, vděčný strávník, barman, lenoch...

více na webu: www.petrcunderlik.cz


najdete mě také na facebooku:

Petr Čunderlík Photographer