Ze života, osobní postřehy

Petr Čunderlík

Pes má právo se bránit a třeba i zaútočit na člověka!

Pes není stroj, pokud mu někdo ubližuje má stejné právo na obranu jako jakýkoliv jiný tvor, včetně člověka. Názory typu, že pes nesmí nikdy napadnout člověka jsou pouze nepochopením podstaty života a jeho ochrany. Chtít po nějakém živém tvorovi, aby snášel ubližování jiného tvora a přitom se nebránil, může jedině sobec a ti jak známo kašlou na všechno a všechny kolem sebe. Nemá proto větší význam brát jejich názory za bernou minci.

25.1.2011 v 7:47 | Karma článku: 45.96 | Přečteno: 21654 | Diskuse

Petr Čunderlík

Zaručený způsob jak zhubnout!

Lednový čas je, krom výprodejů, charakteristický množstvím lidí, kteří deklarují svoji touhu zhubnout. Někteří se tak rozhodli, aby odčinili vánoční přejídání, jiní se snaží naplnit své novoroční předsevzetí, faktem však zůstává, že ne mnohým se jejich "přání" splní. V tento čas tak mají žně všelijací prodejci "zázračných" pilulek a způsobů jak zhubnout a mnozí lidé těmto chimérám věří a utrácí své peníze za nesmysly, které jim k jejich vysněné postavě nepomůžou.

10.1.2011 v 16:48 | Karma článku: 19.20 | Přečteno: 2519 | Diskuse

Petr Čunderlík

Reklamy s Chuckem Norrisem - festival nudy a trapnosti

Potenciál vtipů s motivem Chucka Norrise byl promrhán. To co mám možnost sledovat a poslouchat v těchto dnech v různých médiích není ani vtipné, ani zábavné, ba co víc, je to nuda k uzoufání a poslední dobou se mi zdá, že už je to vyloženě křeč a dělání rádoby vtipů za každou cenu. Obzvláště reklamy v rádiu jsou "perly" a kreativci, kteří podobné bláboly vymýšlí už musí být notně vyčpělí.

29.12.2010 v 13:35 | Karma článku: 19.03 | Přečteno: 3238 | Diskuse

Petr Čunderlík

Vyzkoušená metoda partnerského štěstí! Aktualizováno 10000 př.n. l.

Je to podobné, jako by vám někdo sděloval tu úžasnou novinku, že v noci se na některých místech může tvořit tma, nebo vám s planoucím zrakem malého dítěte líčil, že voda je mokrá. Také se tomu říká objevovat Ameriku. Metoda partnerského štěstí je stará jako lidstvo samo a není na ní vůbec nic složitého, vlastně jedna věc je komplikovaná, ba co víc, navýsost nepochopitelná a pro mnohé lidi proto těžko proveditelná. Cože to je? Akceptace této metody!

26.10.2010 v 9:20 | Karma článku: 18.09 | Přečteno: 2214 | Diskuse

Petr Čunderlík

Jak jsem přepadl obsluhu benzínky

Ještě teď mě mrazí v zádech a na spáncích mi vyvstává pot, když si na ty okamžiky hrůzy vzpomenu. Byl jsem prostě zoufalej a neviděl jsem jiné východisko. Prostě jsem tam vběhnul a zařval na obsluhu: "Klíče vod hajzlu, ale rychléééééééééé!"

5.8.2010 v 9:07 | Karma článku: 44.32 | Přečteno: 11207 | Diskuse

Petr Čunderlík

Příměstský tábor nemá s klasickým dětským táborem mnoho společného

Nic proti, příměstské tábory mají jistě smysl a já jsem rád, že jsou, ale upřímně se skutečným táborem, alespoň tak jak jsem měl možnost zažít, nemají příměstské tábory nic společného. Může to znít jako zoufání po "starých" (spíše dětských) časech a bude to i trochu pravda, neboť letní dětské tábory byly chvíle, na které jsem se jako malý kluk těšil ze všeho nejvíc, proto se nyní podivuji nad tím, proč někteří rodiče posílají své ratolesti raději na příměstské, nežli na klasické dětské tábory.

25.7.2010 v 19:29 | Karma článku: 20.88 | Přečteno: 1745 | Diskuse

Petr Čunderlík

Zákaz kouření v restauracích má ochránit především zaměstnance!

Argumentace obhajující zákaz kouření v restauracích není vedená správně. V tomto případě totiž opravdu nejde jenom o zákazníky, ale především o zaměstnance. A právě jejich právo na hygienické prostředí by mělo být hlavním argumentem zastánců zákazu kouření v restauracích.

3.7.2010 v 9:30 | Karma článku: 18.94 | Přečteno: 1963 | Diskuse

Petr Čunderlík

Když doma "válčíte", je potřeba obsadit kuchyni!

Máme doma tichou domácnost, od úterního večera nemluvím na ni a ona na mě, vyhýbáme se vzájemnému kontaktu. Nyní hrajeme tu obligátní hru na to, kdo to vydrží déle. Já v tom teda moc dobrej nejsem, ale zlepšuju se, ale stejně mám radši pohodu, tak to snad dneska rozsekneme... Nevím jak vám, ale mě v takové situaci přijde děsně "super" být v práci co nejdéle, dokonce si i vymýšlím práci navíc a mákám jak vzteklej nad rámec běžného výkonu. Dneska ráno jsem si byl s kamarádem zahrát squash a lítalo to od té rakety jako víno. Myslím, že kdyby o pozitivních vlivech tichých domácností věděli personální menežéři, tak by je po nás možná vyžadovali.

18.3.2010 v 11:42 | Karma článku: 42.63 | Přečteno: 5670 | Diskuse

Petr Čunderlík

Kdy už se začne konečně uvádět medián mzdy místo scestného průměru?

Vždy, když ČSÚ oznámí výsledky statistik mezd za kvartál, či rok a média se rozhodnou o tomto informat, se těším, kdo přijde s informací o skutečně "průměrném", tj. středovém výdělku. Téměř vždy však v mainstreamových médiích proběhne pouze informace o průměrné mzdě, nikoliv o, pro tento druh sdělení, vhodnějším mediánu mezd. Proč a kdy se začne více uvádět informace o mediánu na úkor nepřesného a scestného průměru?

9.3.2010 v 18:03 | Karma článku: 34.94 | Přečteno: 8770 | Diskuse

Petr Čunderlík

Ochránci zvířat pohřešováni po protestech na motorkářském srazu :-)

USA / Pennsylvania / Johnstown / Policie našla pohřešované účastníky protestu WAR ON LEATHER - aktivisty za práva zvířat (Animal Rights Activitists) , kteří šli protestovat na motorkářský sraz proti nošení kožených věcí a zmizeli. Nalezený otřesený organizátor protestu říká, že "Bylo to příšerné, příšerné, příšerné!".

12.2.2010 v 12:28 | Karma článku: 22.95 | Přečteno: 1836 | Diskuse

Petr Čunderlík

Když Češi "překládají" do angličtiny

Jedna z velmi vtipných situací je čtení některých počeštěných překladů do angličtiny. Docela se některým překladům zasměji a představuji si tu nečeskou protistranu, jak se to snaží pochopit. Z vlastní zkušenosti a na intenetu lze nalézt mnoho takových příkladů, mezi mé oblíbené překladatelské perly patří tyto:

25.10.2009 v 17:05 | Karma článku: 22.29 | Přečteno: 4630 | Diskuse

Petr Čunderlík

Osobní auta mohou na D1 bez zimních pneu - škoda rozumného opatření

Škoda, jedno z mála rozumných opatření, které vydalo ministerstvo dopravy, se pro letošní zimu mění. Na D1 budou moci v zimě osobní auta bez zimních pneumatik. Naštěstí, alespoň vozy nad 7,5 tuny, musí mít zimní vybavení povinné. Co mě ovšem nejvíc zaráží je zdůvodnění ministerstva, to se člověk opravdu nestačí divit.

7.10.2009 v 12:21 | Karma článku: 20.72 | Přečteno: 1899 | Diskuse

Petr Čunderlík

Je potřeba jíst maso?

Při cestě z Moravy do Prahy mě kolega vyprávěl, že viděl jakýsi dokument o chování vepříka jako domácího mazlíčka. Jelikož jsme oba majitelé hafanů, které milujeme, rozvinuli jsme debatu o pojídání "zvířecích kamarádů".

30.9.2009 v 17:21 | Karma článku: 22.25 | Přečteno: 3515 | Diskuse

Petr Čunderlík

Vžité omyly a nesmysly na silnicích

Za posledních několik měsíců proskočilo médii spousty nesmyslů ohledně "nových" úprav v zákonech týkajících se silničního provozu, a to především novém vybavením lékárničky, povinným formulářem pro sepsání záznamu o dopravní nehodě apod.

13.8.2009 v 8:37 | Karma článku: 20.34 | Přečteno: 1926 | Diskuse

Petr Čunderlík

Štastní rodiče mají šťastné děti

Kolikrát jsme ve svém okolí slyšeli tvrzení „já jsem dobrá matka“, nebo prohlášení „já jsem pro své děti tolik udělal, jsem mnohem lepší otec, než můj vlastní otec“, a kolikrát jste u toho tvrzení měli takový zvláštní pocit, že to zní velmi divně? Někdy si myslíme, že když máme hodně dětí nebo jsme pro ně hodně vykonali (obětovali se), znamená to, že jsme dobří rodiče. Opak je často pravdou a skutečný stav se dá ověřit jen u dětí, ty jsou výsledkem naší rodičovské péče. I když slovo péče se někdy těžko dává do spojitosti s konkrétním rodičem. Příkazy, zákazy, nátlak a odmítání jsou používané tak často a stejně často jsou zaměňovány za význam slova péče.

7.8.2009 v 15:36 | Karma článku: 13.45 | Přečteno: 1800 | Diskuse

Petr Čunderlík

Zneužívání, méněcennost a násilí

Byli jste někdy zneužívání? V jaké situaci v životě? V sexu, v práci, od kamarádů, rodičů? A jak jste reagovali? Co jste cítili? Když se dostaneme do situace, kdy nás někdo použije k něčemu, co se nám nelibí, máme dvě možnosti, jak reagovat. Můžeme mlčet a situaci snášet (trpět), nebo se začneme bránit a řekneme: "Nelíbí se mi co děláš."

7.8.2009 v 8:43 | Karma článku: 13.97 | Přečteno: 1498 | Diskuse

Petr Čunderlík

Smuteční obřad s tělem, nebo bez?

Upřímně řečeno, na pohřbu někoho blízkého byl, nebo bude každý z nás. Zármutek truchlících nad ztrátou milované osoby je většinou stejný na všech pohřbech, odlišný je především způsob, jakým je obřad veden a zdali je přítomna rakev, a to rakev s tělem, nebo bez těla.

3.8.2009 v 16:19 | Karma článku: 18.24 | Přečteno: 1617 | Diskuse

Petr Čunderlík

Jak jsem se stal v Ukundě kouzelníkem + školící "kouzelnické" video

To mi takhle jednou Johhny navrhl, že se pojedeme podívat za jeho příbuznými do Ukundy. Tato vesnice s takto, pro uši Čecha, poetickým názvem se nachází cca 40 km jižně od Mombasy a odměnou, kromě setkání se s dalšími Johhnyho příbuznými, mělo být setkání s jeho "tetou", která působí v dané oblasti jako "bush doctor", což označuje člověka, v dané vesnici respektovaného, který je i částečně šamanem. S kouzelníkem jsem se ještě nikdy nesetkal, tak jsem souhlasil a vyrazili jsme.

3.8.2009 v 8:13 | Karma článku: 13.64 | Přečteno: 1280 | Diskuse

Petr Čunderlík

Oranžová na semaforu značí: "připrav se", nikoliv "stůj jako balík"

Jedním z největších morů dopravy v některých, a slovo některých vyzdvihuji, částech Prahy jsou semafory. Ty blokují dopravu na hlavních směrech (silnicích) ve prospěch vedlejších směrů (cest), případně jsou špatně synchronizovány. Místo toho, aby dopravě pomáhaly, jsou paradoxně občas příčinou zácp. Faktorů zácpy je sice více, včetně množství aut, silnic, směrů vedení, atp., ale zrovna semafory jsou faktor, který se dá poměrně jednoduše ovlivnit, proto v okamžiku, kdy semafory spíše škodí, je na místě ptát se, zda-li by s tím nešlo něco udělat. A udělat by s tím něco šlo a hned na dvou úrovních. Tou první jsme my, samotní řidiči, a tou druhou jsou správci těchto zařízení.

8.7.2009 v 10:16 | Karma článku: 24.86 | Přečteno: 3438 | Diskuse

Petr Čunderlík

Čárky ve větách mění smysl věty - zvláště pro Jana Alura a mladocha

Včera jsem vedl diskusi pod svým článkem s pány, kteří se označovali za Jana Alura a mladocha. Krom diskuse k tématu článku, zde "proběhla" taktéž "přestřelka" na téma češtiny a to o smyslu jedné věty v diskusi. Jelikož mi to nedalo, požádal jsem o názor Ústav pro jazyk český Akademie věd ČR. S výsledkem se nyní svěřuji.

3.7.2009 v 11:33 | Karma článku: 17.69 | Přečteno: 2963 | Diskuse
Počet článků 201 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 4182

syn, bratr, strýc, bratranec, bohužel již nejsem vnuk, za to jsem šťastný "táta" dvou psích slečen, milovník přírody a sýrů, cestovatel, Afričan, fotograf, posluchač "dobré" hudby, squashista, čtenář, rejpal, filmový divák, vděčný strávník, barman, lenoch...

více na webu: www.petrcunderlik.cz


najdete mě také na facebooku:

Petr Čunderlík Photographer