Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J27a75r54a 53R78a45n85k 1231876609581

I toto muze byt uprchlik ze Syrie, posledni dny ve vsech zpravach a je vice takovych:-)R^

http://www.cbc.ca/news/world/syrian-refugee-a-piano-prodigy-with-big-dreams-1.2964782

0/0
23.2.2015 18:56

J25a42r58a 83R49a86n12k 1611116619571

Karma, mate vzdy zdrave nazoryR^ Kanada ma prijmout pres 10 tisic, prvnich 1.400 je jiz tady, ale po peclivem prezkoumani dokumentu.

Je to zde dnes zamrzle, prispevky se neukazuji, takze mohu byt 2x, nebo vubec;-)

0/0
23.2.2015 18:53

P33e30t80r 38K72r69a33t81i62n63a 1761946144586

Pokud je tam to B, tak souhlasím. Ale to B je právě ta problematická věc: jak se ukazuje na západě, tak problém je s postupem proti porušováním zákonů majority a přehnané ústupky minoritě (zatím minoritě). 

Problém je, že je mezinárodní tlak na ty ústupky, takže pokud bychom důsledně uplatňovali naše právo, hned se na nás vrhnou nějací aktivisté. Je to nakonec vidět i u naší vlastní křiklavé minority.

Další problém je, že na západě často nedělali problém přímí emigranti (i dnes nad už i ti), ale jejich potomci, kteří jsou občany státu, ale vychovaní ve zvycích původního, takže je vyhostiti nelze.

A poslední věc je, že o tomto by měli rozhodnou lidi u nás, nesmí nám to být vnuceno zvenčí. (Tím myslím i jiné země EU.)

0/0
25.12.2014 19:37

J78a60r77a 75R84a65n87k 1701856829341

S temi problemy mate pravdu, ale proto jsou upraveny kanadske zakony a upravuji se v podstate za chodu. Pred koncem roku byli v Ottawe zavrazdeni dva vojaci, PM Harper okamzite dreuhy den menil zakon. V Calgary se objevili mladi islamiste rekrutujici bojovniky pro ISIL, za toto i pouhe propagacni reci je dnes 5 let vezeni a mozna deportace. Pochopitelne, ze to musi udelat hlava statu. Narody se stehovaly a emigrovaly po tisiceleti. Pomahame si navzajem pri zemetreseni a jinych katastrofach, minuly rok vzala Kanada nekolik desitek tisic Filipincu, budou se moci vratit domu, nebo zazadat o residenci a po nekolika letech obcanstvi, pokud se neprokaze zadna kriminalita.

0/0
24.2.2015 5:56

M48i39l45a48n 59M68i79k38o68j52a34n 2725501719259

Tak pro kolik uprchlíků už máte připraveno ubytování, stravování, zaplacení zdravotního a sociálního pojištění a podobné hlouposti, vy mysliteli? Než začnete ostatním vykládat jak by se měli chovat a co by měli dělat, začněte napřed u sebe.

+1/−1
20.12.2014 7:25

T89e15r97e93z48a 46H53a34j69k36o34v85a 5257952694620

KARMA. A diky.

+1/−2
18.12.2014 14:50

J44a96n 13F34r39o86l42í12k 6946950655444

Jsem rozhodně pro pomoci syrským uprchlíkům katolického vyznání. Zásadně proti přijetí muslimů a to těch nejmírumilovnějších, třeba i nositelů ceny míru (jako byl např. Arafat). Protože autorova myšlenka, že vše vyřeší nastavením pravidel je naivní. Islám to je síla, kterou žádný český politik nebo policajt nepřekoná. Podívejte se třeba do Francie, kde mírumilovní muslimové pracují, přímo dřou, ale jejch děti už jen zapalují auta. Vrhače kamenů ať si solidárně vyřeší arabský svět. My bychom se mohli postarat o křesťany.

+2/−1
16.12.2014 15:36

T16e54r86e36z14a 68H74a81j71k90o44v86a 5947152754220

I muslimove jsou tvrde islamisty pronasledovani a zabijeni.

+1/−2
18.12.2014 14:53

J35a81r64a 42R98a88n88k 1751466469841

Nevim, jak CR, ale branit se nebude moci zadna zeme, v Kanade je jiz prvnich 1.400 a dalsich 10.000 ma prijit. OVSEM - jejich dokumenty a identita byla zkoumana imigracnim uradem a kanadskym konzulatem primo v zemi, kde se uprchlici zdrzuji v lagrech, u nekterych pres rok. Zatim cesky prezident neoznamil, jake kroky mini podniknout.....nic o zmenach zakonu, jak dlouho budou cekat na vyrizeni azylu, jaky status budou mit a kolik let (to by se melo zvysit) budou cekat na obcanstvi. CR s tim nema zadne zkusenosti, tam se staci na oko vdat v mesite a je ruka v rukave;-)

0/0
23.2.2015 18:48

J13a72r94a 98R51a80n18k 1271256489961

Proto je nutne upravit imigracni zakony, je nutne dokumenty prozkoumat jeste v zemich, kde se ted zdrzuji v lagrech, za pomoci konzulatu a imigracnich uradu.

0/0
23.2.2015 18:50

J81a55r30a 87R89a52n61k 1261396349211

Sorry, trvalo to vice nez 2 minuty, tak zde budu nekolikrat;-)

0/0
23.2.2015 18:53
Foto

Š30t75ě22p41á33n 45B26i64c21e88r66a 6829712188766

autor by se měl uskrovnit a nabídnout svůj byt jedné uprchlické rodině, aby se srovnal.

+5/−1
16.12.2014 15:21
Foto

P91a91v15e85l 86M59a72c38h10a18č21e20k 5981452233

Po přečtení titulku jsem byl připraven překvapeně replikovat k tak kategorickému postoji.

Po přečtení dalšího textu však s vámi souhlasím. Myslím, že máme určité morální závazky, ale nejdřív se na jejich plnění musíme připravit, protože současný systém má problém zvládat běžnou tuzemskou agendu, ale vůbec není připraven na příliv uprchlíků.

+2/−3
16.12.2014 11:24
Foto

P30e17t60r 91Č52u29n85d20e57r71l11í59k 5375171248721

buď pochválen pozorný čtenář, který nereaguje pouze na titulek R^

+1/−1
16.12.2014 11:28
Foto

P58a79v23e59l 69M20a52c47h60a56č47e22k 5331212353

:-)

+1/0
16.12.2014 11:52

J27a28r96a 68R59a32n79k 1651566169811

:-)R^

0/0
23.2.2015 18:54

J57o23s85e98f 45S30t84e45h62l40í84k 7858535199634

Vaše blogy jsou většinou zajímavé, ale tentokrát jste řádně vedle - jde totiž o hlavní sluníčkařskou myšlenku (v zásadě hezkou) - pomáhat ostatním. Ovšem - pokud dnes víme, že a) nemáme peníze ani pro vlastní státní potřeby (a pod Anofertem ani mít nebudeme), b) tito lidé naše státní zřízení a zákony neakceptují, protože si nesou svou vlastní totalitu Islámu c) neumíme vymáhat právo ani u vlastních občanů, či pro vlastní občany; pak je naprostá zhovadilost, nebo pokus o ekonomicko-společenskou sebevraždu brát si sem jiné uprchlíky, než ty s nejvyššími předpoklady pro začlenění a ještě v omezeném množství.

Tzn ano, třeba 1500-2000 syrských křesťanů - budiž. Víc ani náhodou a muslimy už ani hodně ztřeštěnou náhodou....

+6/−2
16.12.2014 10:59
Foto

P23a40v95e80l 72M86a46c45h82a41č39e48k 5641492783

Nemyslím, že jste si dal dost práce s přečtením a pochopením textu.

+1/−2
16.12.2014 11:53

V24a65c53l86a61v 38P60e61r20o27u36t86k57a 6948417424531

hezká pohádka,nastane realita je však taková,že přijímaní uprchlíků dojde nařízením EU,vymahatelnost práva se nezmění  a mezi uprchlíky těžko kdo rozliší ,zda prchají a z jakého důvodu ...

+3/−1
16.12.2014 9:31

T58e94r19e49z68a 75H42a93j21k77o12v67a 5167802304940

Rozisitproc utikaji je primarni duvodkjejich prijeti.

+1/−2
18.12.2014 14:54

J83a26r29a 42R65a57n34k 1611776859621

Od toho je imigracni ministr snad, aby v zemich, kde zadaji o azyl a na jejich ambasadach s emigranty diskutovali.ak si myslite, ze to delali urady vsech kontinentu, kam utikali vychodni Evropane v 1948, 1956, 1968 a v dobe mezi. To proklepani na imigracnich uradech bylo dukladne a vedeli o nas vice, nez my. Musi prochazet zdravotni kontrolou a nic se nevyrizuje za mesic. Syrsti uprchlici, kteri se jiz do Kanady letos dostali, cekali pres rok v lagrech v Jordansku a Turecku.

0/0
24.2.2015 6:02

J46a98n 87K50l51e97m84e89n69t 6405395542882

S článkem ve své podstatě souhlasím. Ale bohužel naše zákony jsou v tomto směru slabé. V zákoně o pobytu cizinců je spousta §, které nahrávají cizincům a jejich právníkům, kteří si na tom dělají výnosný podnik. Vyhostit cizince a dohlédnout, že opravdu opustí ČR není až tak jednoduché.

Navíc mi připadá, že podat v tomto případě pomocnou ruku je jako podat pomocnou ruku dvěma co se perou a pak skončit sám s traumatem v nemocnici...

+2/0
16.12.2014 9:27
Foto

P20e92t50r 60Č57u93n13d45e16r91l73í78k 5215101878111

omlouvám se, že nereaguji jednotlivě, pokusím se to shrnout v tomto příspěvku. V článku mi šlo o uprchlíky, tj. lidi, kteří prchají před válkou, perzekucí a konflikty ze své vlasti, nikoliv o ekonomické imigranty, předpokládám, že je to z článku jasné, viz první odstavec. Píšu o tom, že pokud chceme přijímat uprchlíky a já bych uprchlíkům rád podal pomocnou ruku, tak musíme umět vymáhat právo, nic víc nic méně. Z výše uvedeného ovšem vyplývá, že vymahatelnost práva je podmínkou pro možnost přijímat uprchlíky, pokud právo vymáhat neumíme, tak bohužel uprchlíky přijímat nemůžeme nebo pouze v omezeném množství, to je opět logika, která je z článku zřejmá. Já osobně tedy apeluji na to, abychom se zlepšili ve vymáhání práva na našem území, abychom byly schopni vyhostit ty, kteří tato pravidla nehodlají dodržovat apod. Možná si někteří méně bystří čtenáři prostě nedali jedna a jedna dohromady a pak tady v diskuzi reagují na něco, co není za a) předmětem tohoto článku nebo b) jenom prostě nepochopili psaný text...

+3/−2
16.12.2014 9:11

J69o56s70e82f 22S95t93e32h36l60í68k 7318905609644

Vy ovšem úplně opomíjíte, že jednak vámi popsaná kategorie může být i militantní muslim (který má tu smůlu, že okolo něj to zrovna práska z druhé strany); že právo vymáhat neumíme ani za současných okolností; že vyhostit druhou generaci už nelze - a ta druhá generace bude na světě cobydup.

+3/−1
16.12.2014 11:02

J54o70s39e31f 71S16t73e14h82l81í27k 7398175249704

Resp nechápu, proč apelujete na zlepšení vymahatelnosti práva oklikou přes uprchlíky z válečné zóny...

+1/0
16.12.2014 11:04
Foto

P39e97t96r 88Č98u82n67d70e76r23l97í27k 5345951358811

asi je to na delší debatu, omezené možnosti internetové diskuze prostě nedovolují vše dopodrobna vysvětlit...

+1/−1
16.12.2014 11:21

J54a55r36a 29R17a81n77k 1251936959521

Pane Stehliku, jak si myslite ze kontroluji kanadske imigracni urady pres rok kazdeho jednoho uprchlika ze Syrie??

0/0
23.2.2015 18:58

J86i11t94k65a 85J18a64n31ý69r33o11v60á 6808853980626

Tady nejde jen o příjem spousty uprchlíků. Kdybychom byli soběstační ve výrobě potravin a ještě měli přebytky není problém. Jenže tak to není.

Pole plná žlutého s..r..tu a potraviny se dováží. Samozřejmě druhořadé, protože ty lepší si nechají. To u nás je to naopak. Kvalitní hovězí maso z masných plemen pasených na horách a v podhůří se vozí ven a sem druhořadné přemražené maso...

V této situaci nemáme na to, abychom živili další skupinu lidí. Navíc tito mají jako hlavní složku potravy, potraviny, které se tu nepěstují a pěstovat ani nemohou. A jako maso hlavně ovce a kozy. Ty se tu na maso moc nechovají. A jejich způsob zabíjení těchto zvířat je jen pro otrlé. Zkuste se při příštím nákupu podívat jestli mají skopové a kolik za ně chtějí, pokud ho mají...

+3/0
16.12.2014 8:43

P17e73t88r 48S17v57o10b71o82d80a 9930638569294

Tak to je snad ten nejmensi problem. Ja taky jim nejradeji skopove a kraliky, takove maso se opravdu hure shani, ale kdyz se chce, vsechno jde, to bych opravdu nechal na tech lidech a na schopnosti trhu se prizpusobit.

0/−2
16.12.2014 8:51

B81o94ř13e40k 79Ž69a80n56d22a 1190686739646

Králík se shání úplně v pohodě, akorát je trochu dražší než "běžné" maso.

0/0
16.12.2014 8:58

R57a52d94i54m 42D17r28b70o51h15l56a44v 5391106333827

Byla jste se někdy podívat, jak se zabíjejí krávy, prasata nebo kuřata, které kupujete hezky zabalené v obchodě? Proti tomu je muslimské zabíjení koz a ovcí dětský čajíček...

0/−1
16.12.2014 11:15

P15e23t11r 73S50v50o16b57o50d16a 9390818599604

Je smutne, ze v dnesni dobe je omezovan volny pohyb lidi.  Svoboda pohybu a pobytu se pak podoba svobode zvirete v ZOO, taky se muze volne pohybovat, ale jen v kleci, kde se narodilo. Zajimave je, ze vetsne se to libi. Rozumim tomu, ze treba ted se jim v "jejich"  opicarne, na jejiz smrad si uz zvykli, libi. Co kdyz k nim majitel zoologicke nastehuje treba tygra? Pak zjisti, ze omezeni, o kterych si mysleli ze je chrani, jsou v realu zamereny proti vsem bez rozdilu.

0/−3
16.12.2014 8:41

B79o79r42i92s 51P28o87u35z61a55r 5388588405887

To je sice hezké,ale utopistické - dnes se preferuje  tzv. různorodost a tudíž jakmile po někom budete chtít aby respektoval právo a pravidla majority ,vynoří se všude desítky institucí všelijakých samozvaných ochránců kde čeho,takže se s nějakou důsledností můžete jít akorát bodnout.

Logika vývoje je ovšem neúprosná - fertilita machomedánských a afrických žen je podstatně vyšší,než žen evropských a tudíž dřív,nebo později dojde stejně k prolomení všech bariér a Evropa už nikdy nebude taková,jakou ji známe.

Pokud jde o mě,tak já chci,aby to bylo později,než dříve.Proto takovým poblouzněncům jako Vy říkám - NE ! ...

+9/0
16.12.2014 8:23

P55e94t50r 68S57v73o16b94o66d10a 9230168459464

Lide si obvykle mysli, ze to v cem ziji, je nemenne navzdy, ze to tak ma byt, ze je to spravne. Je opravdu s podivem, kolik lidi si mysli, ze treba ČR je  vrcholny bod vyvoje, ze bude stale. Pritom ignoruji dejiny, neuvedomuji si, ze existuje smesnych 20 let, pravdepodobnobnost ze za dalsich 20 let nebude existovat vubec je obrovska, pritom, lide si to nepripousti. Stejne tak je to s nabozenskym, narodnostnim vyvojem. Kdyby jste pred 100 lety lidem na Morave rekl, ze jejich potomci budou zit v České REPUBLICE, ze budou ve sve vetsine atejiste, meli by vas za blazna. Dnes je to podobne, jenze vyvoj nejde zastavit, ikdyz bychom to chteli, nejde se totis stavet proti vuli nasich nastupcu.

0/−2
16.12.2014 8:49

B14o36r77i46s 20P89o35u76z12a45r 5588148935787

Nu - jak říkám - lépe pozdě,než dříve ... Tedy pokud jde o mě ...

+3/0
16.12.2014 9:03

R61a55d45i90m 20D27r11b54o64h69l34a84v 5541836223427

Radši být za blázna jako ateista v České republice než si sem dobrovolně tahat totálně odlišnou kulturu.

+2/0
16.12.2014 11:19

J78a44n 82R51i31c34h76t91e48r 5502632783925

Vážený pane Čunderlíku,

stejně jako mnohá média (a bohužel nejen ona) zaměňujete slova: "uprchlík" je člověk prchnuvší z vlasti z důvodu ohrožení života např. občanskou válkou, přírodní katastrofou apod. - těm je po dobu trvání nebezpečí jistě vhodné podat pomocnou ruku, po skončení nebezpečí se však vracejí zpět, jde tedy o stav dočasný.

Ti, kdo žádají o trvalý pobyt, resp. občanství, jsou obvykle imigranti, kteří do ČR přicházejí z 95% z důvodů ekonomických (jakkoli v žádostech o mezinárodní ochranu (azyl) ) tvrdí kdeco.

Nevím, kde pracujete nebo jaké máte s touto problematikou zkušenosti, ale já se prací s azylanty živím a skutečně vím, o čem mluvím.

+6/−1
16.12.2014 8:07
Foto

P14e20t52r 79Č36u43n21d63e31r95l28í44k 5585701188211

pane Richtere hovořím a píšu o uprchlících, o ty mi jde především, předpokládál jsem, že to je z článku zřejmé, je celkem logické. Když Češi a Moravané utíkali před komunisty a nacisty, také nevěděli, na jak dlouho, mnozí pak ve svých nových vlastech zůstali... Uprchlík může logicky požádat o trvalý pobyt, ten může obdržet, ale musí splnit určitá kritéria, atp. Nebavím se o běžné ekonomické imigraci, to skutečně jiné téma..

+1/−1
16.12.2014 8:58

J34a44n 50R63i68c66h24t31e52r 5572362783535

Budiž, v tomto bodě jsme si možná zcela nerozuměli (nebo se prostě neshodneme), nicméně: jak si představujete onu "vymahatelnost práva"? Vyhoštění je trest, ukládá ho soud. Nicméně souhlasím s vámi v tom, že by se ten trest měl dovést do důsledku, tedy dotyčného odvézt až k letadlu.

V případě neudělení jakéhokoli povolení k pobytu obdrží dotyčný pouze výjezdní příkaz, který ovšem nevydává soud a neznamená, že policie dotyčného čapne a odveze na letiště, ani nemůže.

Možná bychom se shodli spíše na formulaci, že nejde až tolik o vymahatelnost práva, jako o právní rámec. A to už je otázka pro zákonodárce.

+2/0
16.12.2014 10:48
Foto

P52e69t62r 32Č61u59n59d80e15r27l50í11k 5775561478631

ano v zásadě souhlasím, prostě náš stávající právní rámec není připraven na příliv uprchlíků, ale protože si myslím, že pomáhat lidem v nouzi je správná věc, tak je potřeba ten právní rámec vypilovat, protože v něm hlavně vězí ona schopnost efektivně pomáhat a přitom neohrožovat vlastní zájmy a vlast.

+1/−1
16.12.2014 11:35

T16e71r62e67z79a 23O15s23v25a33l47d94o31v37á 4779167418207

Myslím, že zákony v ČR by se měly změnit každopádně, tom s Vámi souhlasím. Jen myslím, že by se tak nemělo dít hlavně kvůli jakýmsi uprchlíkům, ale především kvůli nám!!! [>-]

+2/0
16.12.2014 12:09

J78a36n 65R22i96c21h58t40e29r 5262102613895

Vida, takže jsme se nakonec přece jen v něčem shodli;-D

A je to tak dobře:-)

0/0
16.12.2014 13:42
Foto

P19e75t67r 45Č84u72n20d73e39r63l49í17k 5375221638591

ale to bylo přeci zřejmé z textu článku hned od začátku, ale chápu, že to nemuselo být zřejmé všem... ;-)

+1/−1
16.12.2014 16:53

J76a48r44a 68R67a77n21k 1961926749511

Pane Richtre, 5 milionu Latinos ( s nimi se svezou i nekteri cesti ilegalove) dostane letos ve Statech amnestii a zelenou kartu, po dobu asi 5 let a soud pak po 5 letech bude rozhodovat, jestli mohou zadat o obcanstvi, nebo ne, v pripade kriminality, budou muset zpet do zeme sveho puvodu.

Kanada jako takova deportovala v poslednich par letech 15.000 lidi.

0/0
23.2.2015 19:05

J19a48r93a 88R22a62n42k 1381286639901

V tom pripade byste s azylanty delat nemel, jste jiz dopredu zaujaty:-/

0/0
24.2.2015 6:05

J92a42r31o46s49l72a26v 14T68a98c93h80o51v76s65k92y 2322400644690

Jen blazen by si nechal dobrovolne znicit prostredi, kde zije. Podobnym blaznem je autor.

+7/−2
16.12.2014 7:59

J51a20r31o10m34í44r 74K36r54á93l 4820459944849

Jak ničí prostředí v ČR Čiňani, Vietnamci, Slováci ?  On není imigrant, jako imigrant.  A autor to zjevně umí rozlišit.

+3/−1
16.12.2014 8:07

J55a11r47o31s38l48a80v 88T15a52c25h67o52v21s56k69y 2202960624930

To mate pravdu, ti jsou OK. jen je tu nebezpeci, aby se s imigracni benevolenci sem nenatahli i muslimaci.

+3/0
16.12.2014 8:36

J48a82r21o30m21í14r 97K88r59á74l 4250579844659

Myslím, že autor právě před tou přehnanou benevolencí varuje.

+1/−1
16.12.2014 9:14

B31o63ř54e10k 12Ž26a87n62d14a 1770846659916

Z článku jsem nepochopil, že imigrantem se myslím evropan nebo asiat. V Evropě se aktuálně řeší import podlidí z afriky a arabského světa.

+1/0
16.12.2014 8:45



Bohyně v teplácích od Armaniho

Petice

Na co je hrdá ta, která má tepláky pro všechny příležitosti? Přečtěte si rozhovor se Zuzanou Hubeňákovou.

Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.