Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T18o90m 75J41a63k76u69b 6679717696468

Hezký den,

mohu mít dotaz v čem je tak diametrální rozdíl mezi Čechem a Polákem? Proč bývalý polský prezident nevydává prohlášení s pochopením Putina, proč bývalý polský senátor nezakládá klub přátel Ruska, proč polský poslanec očividně nelže v parlamentu jako u nás pan Vítězslav Jandák, že Ukrajina občany nezajímá, proč polský senátor neudává svého stranického kolegu z amerického občanství jako pan Škromach? Proč není Polák tak jako Čech servilní k autoritářskému režimu Ruska? Proč podporuje Polák raketovou obranu své vlasti na rozdíl od Čecha brojícího proti radaru? Vždyť tlak co zažil Polák je nezměrně drtivější ze strany Ruska než zažil Čech. Trojí dělení vlasti prožil v historii, v Katyni leží s kulkami v týlu jeho zajatí bezbraní vojáci v rozporu se všemi mezinárodními úmluvami, nesložil zbraně  v roce 1938 a bojoval na koních proti tankům, v polovině války povstalo hlavní město a nečekalo až pár dnů před kapitulací Německa. Co zlomilo nás, že zveme prezidenta Uzbekistánu či jaké to postsovětské autoritářské země? Opravdu jsem na tom ekonomicky tak špatně a hůře než Polsko, které investuje do obrany vlasti do raketového systému, ačkoliv tím určitě dráždí Putina a jeho neoznačené zakuklené elitní oddíly, kteří blokují lodě druhé země a následně je zabírají. Proč opět na radnicích vítězí komunisté a jejich strana je 3 nejsilnější v parlamentu? Po čem se nám stýská? Po bílými křížemi označenými tanky v ulicích, kdy tak jako dnes se styděli ruští vojáci za příslušnost ke své vlasti? Hitlerovské Německo se na rozdíl od Putinovského Ruska ze svojí historie poučilo, tak jako se poučil Polák na rozdíl od Čecha. Katyňský masakr mu neustále připomíná, že Rusko nedodržuje základní válečná pravidla natož mírová. Pro nás ovšem vzpomínky na neoznačená ruská vojska v ulicích, co aktuálně zažil Krym, jsou dávno zapomenuta. Pochybuji, že jakákoliv země se dobrovolně vzdá svých jaderných zbraní, tak jako to učinila Ukrajina,protože Rusko opětovně nedodržuje své závazky.Mějte se

0/0
24.3.2014 19:25

T98o41m71a50s 93T22r32o14j14a89n 9267834

Rv dokázal jsem přečíst pouze první odstavec...šílenost a ztráta času

0/−2
24.3.2014 11:40
Foto

J15a87n 62L96i59n60h88a49r14t 3381153251185

To asi čtete hodně pomalu. :-)

0/0
25.3.2014 9:06

J63a41n 92L65i92s56a 4371321587784

Celý článek ignoruje skutečnosti a rovnou zamíří pohodlně ke svému cíli: Krym = 38, Putin = Hitler. Paralel se vyrojilo jako máku. A proč? protože nefunguje žádná, ty odlišnosti jsou propastné, ale je potřeba si složitou situaci zjednodušit na 1+1=2, aby tomu rozuměl i mdlý autor. A pak se zěsměšní vtipem na téma Už to všechno chápu!!

0/−2
24.3.2014 10:59

P59a89v18e21l 12H40r32u15s13k20a 6406246518237

demagogicky napsaný článek, toho kdo nechce vidět pravdu

+2/−3
23.3.2014 20:22

O71n41d62ř56e60j 82V67e47s15e56l47ý 7839987541349

haha, to co se mi nelíbí je demagogie. Neřeknu, coprostě všechno co se mi nelíbí je demagogie.

Kulový, Rus se ukázal a kdo má mozek v hlavě, tak to vidí úplně jasně. Cizí vojska v cizí zemi neokecáte.

0/0
24.3.2014 10:21

M39i36r75o92s84l31a74v 54Š57i77m19k89o 7855913532765

http://www.parlamentnilisty.cz/arena/monitor/Historik-se-vratil-ke-srovnavani-Krymu-a-Sudet-O-tech-pry-nic-nevime-protoze-nam-o-nich-lhali-312476

0/0
23.3.2014 17:07

J11a83r42o82s35l18a32v 74J20o94n59á44š 4828814752645

Tak ono existuje něco jako historické hranice. V tomto smyslu byla hranice Čech v roce 1918 stanovena správně. Na Moravě byly určité problémy na severu a Slovenské hranice byly problémem samy o sobě, protože Slovensko se odtrhlo od Uher a hranice mezi Dolními a Horními Uhry neměla dostatečnou historickou váhu.

0/0
24.3.2014 19:19

M38i29r80o45s84l65a73v 13Š80i55m70k13o 7825813822145

Místo obsáhlého, rádoby humorného vysvětlování, byste měl napsat, co v té odmítnuté asociační dohodě bylo ! A každému by bylo jasné, že akorát hlupák by ji podepsal. Tu novou podstatně vylepšili ve prospěch Ukrajiny. Ale to je naše specialita, obhajovat nebo odsuzovat něco, co si člověk nemohl přečíst :-(

+1/−3
23.3.2014 9:39
Foto

P31e39t60r 33Č44u39n78d90e91r21l19í65k 5455341768421

tak to napište sám, jistě to bude zajímavé srovnání

+2/−1
23.3.2014 12:34
Foto

J33a33n 22L87i71n31h40a80r58t 3111513131105

Četl jsem tu starou a byla zcela standardní.

0/0
25.3.2014 9:07

P53e80t43r 35V10l53c12e84k 5722265195247

Typicky český guláš s ingrediencemi typu komunisté, Sudety, Hitler, rok.68, zvací dopis, Stalin....Putin je vlastně Brežněv, řídí ho ÚV KSSS a jedině západní země touží po spokojenosti a blahu Čechů bez ohledu na vlastní zájmy........Ukrajinci, osvoboditelé naší republiky před kontrarevolucí v ČSSR v r. 1968 si demokraticky zvolili svého Janukoviče, stejně jako Němci svého času Hitlera, takže podle většiny českých rozumbradů si národ zasloužil svůj osud....:-P

+1/−4
23.3.2014 9:10

P60e88t41r 78H57o43v81o41r61k50a 5119556307

Čím dál více "sofistikovanější" ? Nebo čím dál nejvíce nejsofistikovanější?

+1/0
22.3.2014 12:03

M78a35r60e79k 63D94v52o89ř48á18k 7348926283242

Už sem si po přečtení článku říkal, co to je zase za blázna. Nakonec jsme si u toho i zasmál. Karma!

+1/0
21.3.2014 16:44

V61i42k72t43o79r 18S23k87á57l49a 3969592492574

Celkem souhlas, ale docela povrchní a jednostranné. Bude to na místě, až Rusko vtrhne do východní Ukrajiny, nyní je to "jen" Krym, který v roce 1954 daroval naprosto nelogicky po jednom podařeném mejdanu Chruščov Ukrajině. Kdyby se to nestalo, není co řešit.

+3/−3
19.3.2014 20:44
Foto

P78e74t54r 82Č55u46n57d58e93r33l18í84k 5315791458371

no hlavně hranice Ukrajiny včetně Krymu odsouhlasilo samo Rusko v roce 1994, tzv. Budapešťským memorandem, ale nač si lámat hlavu s mezinárodní smlouvou... možná by teď mohla chtít Ukrajina ty jaderné zbraně, kterých se vzdale za to, že jeji hranice včetně Krymu uznalo Rusko...

+6/−1
19.3.2014 20:57

V97i16k24t62o73r 27S73k92á61l58a 3709382772804

Špatně jste mě pochopil, nenapadám nezákonnost ruského postupu na Krymu, jen jsem se pozastavil nad jeho souvislostmi. Přijde mi to podobné, jakoby např. (teď mě ten příměr napadl) dal Husák v r. 1982 Slovensku Beskydy a část Jeseníků...

+1/0
19.3.2014 21:08

I15v18o 22C96h52a89r59f40r68e20i39t40a62g 3374158812121

Správně, Vy nenapadáte nezákonnost ruského postupu na Krymu. Vy ho minimálně bagatelizujeteRv

+2/−1
20.3.2014 10:46

P98a35v82e32l 32P65ř87e98č18e45k 4753116506376

je úsměvné, jak někdo na jedné straně trvá na dodržování mezinárodního práva, ale porušování Ústavy svrchovaného státu ho nechává klidným;-)

0/0
20.3.2014 21:19

I44v61o 50C42h57a54r61f68r15e96i44t77a18g 3794718282481

Vůbec mě to nenechává klidným. Referendum na Krymu opravdu porušilo ústavu Ukrajiny, která nic takového nepovolujeRv

0/0
21.3.2014 1:39

J19a39n 35C14h50r78á72s69t41e21k 7566251552973

A ústava Ukrajiny povoluje zvěrstva, která se děly na Majdanu? Povoluje ta ústava zfackovat šéfa státní televize a tak ho donutit podepsat rezignaci? Povoluje ústava Ukrajiny, aby demonstranti vydloubli oči policistovi anebo jinému uřízli hlavu za to, že konali svou povinnost a chránili klid a pořádek?

Tohle Vás nechává klidným? 8-o

+1/0
22.3.2014 9:33
Foto

J88a35n 62L84i78n93h31a18r47t 3331893551215

Tyto otázky neřeší žádná ústava na světě. Ústava řeší, pro vás patrně překvapivě, otázky ústavní.

0/0
25.3.2014 9:10

T13o83m56á58š 73K14r93m96í38č80e95k 1333148351868

takže Chebsko vrátit po 600 letech Německu, Slezsko Prusům, jižní Moravu nejspíš Avarům, snad by se ještě nějaký potomek našel, jižní Čechy připojit zpět k Dolnímu Rakousku. Víte tady nejde o historii, ale o mezinárodní právo. Status quo se musí udržovat, poukazováním na historii zdůvodníte cokoliv. Mohli bysme třeba anektovat Lucembursko a kus Chorvatska i s pobřežím.

+2/0
22.3.2014 9:00

J59a64n 35C15h30r28á49s55t10e41k 7476371922963

Kdyby se neustále musel udržovat status quo, nikdy by se nemohl rozpadnout Sovětský svaz, Jugoslávie, sjednotit Německo, dnes třeba být referendum v Benátkách atd atd. To je prostě evoluce, vývoj, běh dějin.

+1/0
22.3.2014 9:41

P35e50t56r 91V15á68c74l44a82v75e28k 6315928639487

podle mě úmyslně překreslujete fakta. Otázky v referendu byly jiné. "Jste pro znovusjednocení Krymu s Ruskem s právem subjektu Ruské federace?" a "Jste pro obnovení platnosti ústavy z roku 1992 a pro status Krymu jako součásti Ukrajiny?"   Otázka  první je jasná a druhá je fakticky o tom zda Krym se stane samostatným státem. Původní ústava z roku 1992 totiž dávala Krymu mnohem větší autonomii a jako takový by nemusel být vyžadován souhlas Kyjevu pokud by se Krym chtěl trhnou.

+1/0
19.3.2014 20:30
Foto

P13e29t52r 87Č11u88n96d77e89r23l73í75k 5905581328321

jste evidentně velmi ale velmi vnímavý a když bude hledat pečlivě, tak určitě najdete i jiné nesrovnalosti... ;-)

+2/−1
19.3.2014 20:33

P56a12v91e68l 15P61ř50e38č16e64k 4653116856126

Zásadní otázkou je, proč by měl být v případě varianty 2) vůbec vyžadován souhlas Kyjeva, když obyvatelstvo zcela evidentně ve svazku s Kyjevem být nechce...? Podle stejné logiky měli Češi v 93 "zakázat" Slovákům vystoupit z ČSFR?;-)

0/0
20.3.2014 21:24

M10i74l61o53s20l44a68v 46J78o32s58í58f97k68o 6812226713512

Z posledních 60 let nadvlády Ukrajiny nad Krymem bylo 40let pod vládou nejvyššího sovětu. Celkově článek vyznívá jako plačky zhrzeného děcka, které zveličuje svou ublíženost.

+1/−1
19.3.2014 18:13
Foto

P23e69t66r 80Č64u56n82d47e28r65l85í11k 5245451338791

tak důležité je, že jste potvil, že to je ukrajinské území... ;-) ostatní slinty jsou navíc...

+2/−2
19.3.2014 18:29

P77e15t38r 21V35á72c72l58a42v20e56k 6425198369687

no není to tak, Rusové mají na Krymu většinu už od dob Kateřiny veliké, kde po Turecko-ruské válce  velká část původních obyvatel utekla do Turecka. Viz třeba zde: http://www.tyden.cz/rubriky/zahranici/rusko-a-okoli/krym-vam-klidne-vyrveme-pro-rusy-je-prilis-velkym-symbolem_299626.html

+1/0
19.3.2014 20:43
Foto

P48e82t11r 53Č13u64n80d18e75r52l94í98k 5445661118271

a ještě před rusákama a mnohem dýl patřil Krym Tatarům a ještě před tím tam byli dinosauři...

+2/−2
19.3.2014 20:54

P29a46v71e95l 18H63o39r40á65k 8361573545952

Vy tam stále vidíte dinosaury?

0/0
22.3.2014 19:52

P18e98t45r 74K62r30a29t15i69n80a 1831786694716

Poněkud nesourodě napsaný článek, pokud bych chtěl být zlý, napsal bych demagogicky. Např. jak souvisí Schenghen s Ukrajinou?

Nechci nijak hájit Rusko, je to prostě imperiální velmoc s imperiálním chováním. Jako USA. Tuším, že v dobách postudenoválečných dalo NATO garance, že se dále rozšiřovat nebude. Stejně jako EU neměla jít tak daleko. Pravdou tedy je, že Rusko se může cítit ohroženě a také, že pak nemůže zrovna věřit takto nedodržovaným slibům.

Zrovna tak je faktem, že demokratický prezident byl svtžen násilným pučem. Nebo chcete obhajovat demokratickou cestu molotovů a dlažebních kostek? Se zcela zjevnou podporou nácků, odkazující se dokonce na jednotky SS. Zvláštní je, že v jiných případech to USA a EU odsoudí a dneska naopak pučistům tleská.

A když porovnáme imperiální chování, opět je zajímavý rozpor: Rusko se snaží řešit nebezpěčí (ať skutečné nebo domnělé) na vlastních hranicích a je to fuj. Když USA vojensky zakročí v rámci "zájmů USA" na druhé půlce světa, ještě se tomu tleská. Rusko chrání své občany na Krymu a je to špatně. USA vletí do Iráků pod falešnou záminkou ZHN - a sami to pak přiznali- a je to OK. (Neobhajuji Saddáma, ale ten vojenský útok na suverénní zemi.)

Myslím, že demokraticky smýšlející je ten, kdo uzná i výsledky, které se mu nelíbí. Ale referendum na Krymu EU neuznala už předem. Podle pozorovatelů bylo korektní, dopadlo docela jednoznačně. I kdyby dopadlo 60/40, byla by to jasná většina. Ale je vidět, že mnozí demokrati demokraticky uznávají názory... pouze ty stejné, jako jsou jejich.

+12/−4
19.3.2014 16:01
Foto

P20e18t52r 36Č85u46n12d92e13r77l69í41k 5905381148451

připomínáte mi malé děcko, Péťu, který rozbije hračku Jeníčkovi a když ho ostatní okřiknou, že tohle se teda nedělá, tak se obhajuje tím, že Fanoušek taky rozbil hračku Josífkovi a proč by jako nemohl i on když to mohl Fanoušek... fuj Kratino fuj! hračky se nerozbíjejí a státy se neokupují...

+2/−7
19.3.2014 18:28

P13e28t16r 54K54r33a89t39i63n81a 1311566574366

Když už takhle: tak Péťo - vy jste taky malé dítě, zas podle jiného pohledu. Malé děti mají zjednodušený pohled na svět - černá/bílá. Tenhle pán je hodný, tenhle pán je ošklivý, tahle věc je dobrá a tahle špatná... Jenže když děti dospějí, tak zjistí, že život není jen černý a bílý. Že i ošklivý pán může udělat něco dobrého a hodný pán i ošklivou věc. Že dobrá věc může být někdy špatná a naopak někdy špatná věc ta nejlepší možná...

Pokud jste můj příspěvek četl, nikde jsem neobhajoval okupaci jako takovou. Jen jsem říkal, že je divné, jak mnozí lidé a naše média vnímají v podstatě tutéž věc naprosto rozdílně u různých subjektů, což třeba mě nepřijde jako správné. Střelím od boku: nebyl jste náhodou i vy zastánce humanitárního bombardování? Netleskal jste, když USA zavedly bezletovou zónu nad Lybií (což v praxi znamenalo, že tam mohou lítat pouze oni a bombardovat, koho se jim zachce)? Možná by se to dalo na vašem blogu najít, nechce se mi.

Psal jsem, že tam došlo k převratu násilným pučem, což se jinde (třeba v afrických zemích) odsuzuje, zde okamžitě evropští politici tleskali a vše uznali za legitimní... 

A také jsem psal, že demokratické smýšlení se pozná tak, že člověk akceptuje demokratické rozhodnutí, i když je jiné, než se mu líbí.

Fuj, Čunderlíku, fuj. Už vaše tónu, z pohledu moudrého dospělého, co nabádá nezvedené a nechápavé děti, je vidět, že se považujete za něco víc, než ten tupý plebs. Myslel jsem si o vás něco úplně jiného, asi jsem se spletl. Víte, jak dopadaly v historii společnosti, kde se někteří považovali za lepší, chytřejší a vůbec rovnější, než ostatní?

+6/−1
19.3.2014 22:30
Foto

P62e52t81r 76Č92u38n72d33e78r83l63í26k 5695411388591

tady máte něco k té bezletové zóně, abyste mě mohl lépe soudit... http://cunderlik.blog.idnes.cz/c/220388/Akce-NATO-v-Libyi-znemoznily-ucinne-zasahnout-proti-nasili-v-Syrii.html Petře, mě prostě vadí, že Ruská armáda okupuje Krym, to je celé a na nic jiného článkem nemířím... zkuste se zbavit veškerého balastu a soustřeďte se na tuto jedinou věc...

0/0
20.3.2014 11:07

I12v22o 59C24h57a93r49f16r89e88i60t94a10g 3324928292261

To, že se různé země chovali a chovají imperialisticky a agresivně asi nezměníme. Do toho se klidně můžou v minulosti započítat i USA a hodně z našich dnes už demokratických evropských zemí. Sám jste ale začal (v druhém odstavci) mluvit o okupaci. A o tom to je. Dokážu ještě pochopit různé diplomatické, ekonomické i vojenské tlaky na podporu svých zájmů. Dokonce i některé intervence byly dobré - nebo chce někdo zpochybnit správnost vylodění spojenců v Normandii a následnou porážku hitlerovského Německa na jeho půdě? Ale rozdíl je v tom, když potom jedna zem okupuje území jiné země a dělá to aby to tak zůstalo (pokud možno) na vždycky. Že se to vždy nepodaří "na vždycky" je jen dobré, ale stejně se to musí odsoudit. To patří do 19. a první poloviny 20. století a proto bylo toto období plné různých válek. Dnes už je to v civilizovaném světě nepřípustné a proto je neakceptovatelná i anexe Krymu. Nezáleží na tom, jestli je zrovna tam a teď většina nebo menšina obyvatel ruského původu. Z dnešní menšiny se za nějakou dobu může stát většina a mohlo by se stát, že si potom odhlasuje odtržení svého regionu k své "otčině". Zejména Češi by měli být se svými historickými zkušenostmi s odtržením Sudet k takovému jednání nekompromisní. Zajímavé je vidět, že dokonce i diktátorské režimy typu Lukašenka nebo Číny jsou v tomto případě minimálně zdrženliví s podporou Ruska. I samotné Rusko by si to mělo rozmyslet. Nemají snad dost národů na svém území (například Čečence), kteří jsou v té dané lokalitě majoritní a chtějí nezávislost na Rusku? A kromě toho se dnes celému světu se ukazuje, že se nedá Putinovi věřit, když porušil mezinárodní smlouvu z roku 1994, kterou explicitně garantovali Ukrajině neporušitelnost územní celistvosti.

0/0
20.3.2014 11:27

T19o48m96á18š 22K54u49c29h42a86ř 3777941528201

Musím souhlasit s p. Kratinou, kterého pohrdavě přirovnáváte k děcku. Omezený je pane Čunderlíku právě váš blog, úmyslně úzce zaměřený na jediný problém bez ohledu na komplexní souvislosti. Jste to vy, kdo má černobílé brýle a ktomu ještě klapky, které vám umožňují se dívat jediným směrem. (Tedy je otázka do jaké míry máte na očích klapky a do jaké míry cíleně čtenáři manipulujete.)

A touto vaší reakcí jste tomu nasadil korunu. Jste přesně ten "demokrat",  co o nich píše pan Kratina. Respektuje pouze názory shodné se svými, ostatní dehonestujete s cílem zašlapat je do země.

+2/−2
20.3.2014 9:34
Foto

P39e24t16r 87Č80u50n67d46e12r57l81í53k 5985191558231

jestli chcete rozebírat v jednom blogu veškeré souvislosti světa, tak si poslužte, co vám brání? Neupírejte ale právo ostatním psát si o tom, o čem chtějí... respektuji názory všech stran, s některými souhlasím a s jinými ne a právě těm nastavuji zrcadlo, to je celé...

+1/0
20.3.2014 11:15

J39a86n 55H14a25v90r19d26a 4241449634719

Problém všech tlučhubů, rusofilů, eurofilů, pisálků a odborníků vůbec je absolutní vakům ve vzdělání, zejména v historii, nemluvě o historii zájmového území.

Proto kdokoliv vyslovuje spousta černobílých soudů (viz zde Čunderlík), které jdou vzájemně  proti sobě.

Další a velmi závažný problém je, že totéž se týká i politiků, jejichž hlavní vodítko je průzkum názorů u potencionálních voličů, politická korektnost (proto min. zahraničních věcí Zaorálek, muž odkojený rodnou stranou a přisluhovač všeho rudého je nyní bojovník proti Kremlu bez bázně a hany).

Všem dohromady chybí racionální náhled podpořený širokým vzděláním. Proto ty unáhlené rozhodnutí a soudy bez odpovědnosti k naší budoucnosti.

+4/−2
19.3.2014 12:55

D46a63v35i98d 11E17v19a37n 6623300451471

to víte, svět se opět šikuje do dvou nesmiřtelných nepřátelských táborů a stejně tak se bohužel polarizuje myšlení jistých lidí jako je pan Čundrlík. Pravda je, jak to tak bývá někde uprostřed. To však nemůže zabránit všem polarizovaným, aby hledali chyby jenom na druhé straně, při tom jim uniká, že to není tak černobílé...Vyhraněné polarizované názory nabízí snadné řešení a jsou velmi nebezpečné.

+2/0
19.3.2014 13:24

J72i19r39i 50C93e82e 5675931242278

Paralela s Hitlerem je absolutně mimo. Situace na Krymu nemá nic společného ani se situací v roce 1938, ani 1968. Nejbližší historická paralela je anexe Bosny a Hercegoviny Rakousko-Uherskem v roce 1908:

Do této doby formálně turecké území bylo fakticky okupováno a vojensky i civilně spravováno habsburskou monarchií již od roku 1878.

Po revoluci v Turecku v létě 1908 přistoupila habsburská monarchie k anexi, která měla být mj. výrazem energičtější orientace v balkánské politice.

Anexe vyvolala v Evropě velkou diplomatickou a politickou krizi, jež byla bezprostředně urovnána na jaře 1909 po smlouvě mezi habsburskou monarchií a Tureckem o finanční náhradě.

Dlouhodoběji zůstala anexe kritickým východiskem neurovnaných poměrů na Balkáně a jedním z hlavních podnětů rozpoutání první světové války.

+4/−2
19.3.2014 11:35

K95a67r78e37l 75D74l51o69u33h55ý 2512655382915

Jak psal jinde jinej čtenář..

Na Krymu není ruská armáda, je tam domobranááááááááá.......:-P:-P:-P

+1/0
19.3.2014 11:31

K29a28r32e63l 70D82l13o98u45h61ý 2302575962935

Vynikající článekR^R^

+7/−6
19.3.2014 11:27

A98n28d75r84e44j 69R87u82š39č76á61k 6677707344374

Vynikající článek, karma, samozřejmě. R^

+8/−8
19.3.2014 10:55

P25e29t49r 55N68ě66m89e82c 4315412932687

Za tento blog te nekteri kamaradi Rusu "ukrizujou"

+6/−2
19.3.2014 9:33

M98i73l79o18s10l89a17v 98J45o71s21í88f75k34o 6582936933482

všichni co nesouhlasí jsou kamarádi Rusů - máte velmi zjednodušený pohled na svět

+4/−2
19.3.2014 18:16

T51o42m57á40š 77K70u47c36h64a10ř 3397291118141

Závadím vám váš jednoduchý pohled na svět. "Kamarádi Rusů.." Prostě buď fandíme Spartě, nebo Slávii, že? Aneb, kdo s není námi je proti nám.

+2/0
20.3.2014 9:39

D35a69v97i75d 39E41v89a55n 6813570131661

já teda nejsem žádný zastánce anexe Krymu k Rusku, ale kladu si jednu zvídavou otázku. Kde jsou všichni ti majdanisté, kteří byli ochotni za svobodu Ukrajiny položit život? Kde jsou ty autobusy svážející povstalce ze západní Ukrajiny do Kyjeva a proč se stejnou vervou nejezdily bránit svobodu na Krym? A kde jsou všichni ti tlučhubové, kteří vyhrožují sankcemi a nakonec udělají jenom to že dvaceti nějakým prominentům zmrazí účty?

Jedna historická paralela s Hitlerem se tu skutečně nabízí. Když vtrhl Hitler v roce 1941 na Ukrajinu, byl vítán jako hrdina, protože to Ukrajinci brali jako osvobezení od Stalina, který jim tam ve třicátých letech zle zatápěl hladomorem. Ale ukrajinský národ velice brzy prohlédl a zjistil, že to s nima Hitler nemyslí zas tak dobře a že se je v podstatě chystá zotročit. To bylo skutečně nemilé vystřízlibnění z prvotní euforie.

A podobné vystřízlivnění pravděpodobně Ukrajina zažívá už nyní a uvědomuje si k jakému podivnému akce neschopnému spolku se vlastně chce připojit. Nahradit Stalina Hitlerem se ukázalo jako stejně nešťastné jako nahradit Rusko Evropskou unií. Přinejmenším už přišli o územní celistvost.

Takže zde platí známé pravidlo, že národ, který není schopen se poučit ze svých chyb, je nucen svoje chyby opakovat a to se přesně dle mého soudu stalo.

+9/−6
19.3.2014 8:59

T34o54m16á27š 34H42a52n52á70č55e42k 6435734490871

Zvídavost je dobrá vlastnost, ale tady asi odpověď nebude tak složitá. Jsou v Kijevě a na zádní Ukrajině. To snad čekáte, že po několika měsících strávených na Kijevském náměstí, boji v ulicích atd. se obyčejní lidé seberou a pojedou bojovat na Krym? Asi toho za sebou moc nemáte, co?

Srovnávat EU s Hitlerem a Stalinem je opravdu úplně mimo. Podle vašeho příspěvku soudím, že poučení z chyb vám dělá problém a že byste neváhal chyby opakovat. (Mám na mysli laciné zavrhnutí EU a v radostné euforii z "osvobození" se dostat pod vliv Ruska).

+4/−1
19.3.2014 11:56



Bohyně v teplácích od Armaniho

Petice

Na co je hrdá ta, která má tepláky pro všechny příležitosti? Přečtěte si rozhovor se Zuzanou Hubeňákovou.

Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.