Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Pomáhat a chránit? Nikoliv! Buzerovat a kasírovat... občas

Hned na začátku uvádím, že nejsem anarchista a chápu, že policie je důležitou součástí naší společnosti, neboť bez ní bychom "zvlčeli". Ostatně podívejte se, co se děje po nějaké katastrofě: rabuje se. Na druhou stranu je ale občas pozornost policie až "přespřílišná". Touto vlastností vynikají obzvláště někteří městští strážníci. Kolika z vás, co toto čtou, někdy policisté pomohli s problémem a byli jste rádi, že jste nějakého policistu měli blízko? A kolika z vám pomohli od vašich úspor v situacích, které byly absurdní? 

Jsem o "litr" lehčí. No, není to žádná tragédie, ale dokážu si představit lepší využití pro peníze vydělané svou prací. Minulý týden jsem totiž obdržel písmo od policie, že prý mám u nich nějaké nevyřízené účty. Když jsem přišel, tak jsem zjistil, že jde o prohřešek z roku 2005. Náhle jsem si vzpomněl! Celkem příjemná paní dále pokračovala, že toto je poslední varování, jinak věc předají exekutorovi. Brrrrr, představa nějakého slizkého exekutora, šmějdícího po našem bytě byla natolik odpudivá, že jsem se v tu chvíli rozhodl, že nebudu dělat problémy a zaplatím, byť s trestem vnitřně ani po čtyřech letech nesouhlasím. Co se stalo.

Jednoho zimního rána, cca kolem 7:00h, jsem vyrážel z Prahy do Břeclavi, cesta byla daleká a peněženka zela prázdnotou. Jelikož jsem očekával oběd s obchodním partnerem, na jehož konci budu platit účet, rozhodl jsem se, že vyberu nějaké peníze z bankomatu. Jelikož jsem měl při cestě bankomat ČS, zajel jsem na parkoviště k nákupnímu centru Park Hostivař. Bylo ještě přítmí, den teprve začínal a centrum nebylo samozřejmě otevřené, tudíž parkoviště bylo úplně prázdné. Zastavil jsem před bankomatem, ani jsem nevypínal motor a rychle jsem vyskočil do mrazu vybrat požadovanou hotovost. Za několik vteřin bylo hotovo a já se obrátil zpět k autu, když tu najednou jsem je spatřil. Neohrožené ochránce pořádku, číhající, aby zakročili proti bezpráví a zachránili tak případné občany od jisté újmy. 

Dodnes nevím, odkud se tam vzali, snad ani nepřišli, prostě se nejspíš jenom vyskytli, či byli sesláni nějakou vyšší mocí. Prostě tam stáli dva příslušníci a měřili si mě přísným pohledem. Znejistěl jsem, překontroloval poklopec, zda-li snad nepohoršuji okolí. Ne, vše je v pořádku. Oddechnul jsem si. Třemi rychlými kroky jsem přiskočil k vozu a následoval klasický rozhovor, ze kterého jsem zjistil, proč budím v 7:00h zájem těchto dvou příslušníků.

Zastavil jsem totiž na místě pro postižené, co na tom, že parkoviště bylo zasněžené a prázdné, prostě se pod vrstvou sněhu, a hlavně pod koly mého vozu, nacházela kresba člověka sedícího na invalidním vozíku a tím bylo vše dáno. Samozřejmě zde byla i značka, byť zafoukaná od sněhu. Nevěřícně jsem koukal na ony dva zachumlané lidi v uniformách a pomalu mrznul ve své lehké košilce. Snad, že bych si zalezl do auta a vše vyřešil z vnitřku vyhřátého vozu, napadlo mě. "Dejte nám občanku a řidičský průkaz, jste vinen z toho, že parkujete na invalidech", prořízla ticho onoho mrazivého rána věta jednoho z nich, teda tak nějak to bylo, přesná slova si již nepamatuji. 

Oněmělý jsem zůstal stát, neschopen slova. "Vždyť je sedum ráno a nikdo tu není a navíc je to celé zapadané sněhem", odpověděl jsem. "Znáte dopravní předpisy pane řidiči? Za to vám mohu udělit pokutu až do výše Kč 2000", zněla další prima věta z úst jedno z nich. "A koho tady ohrožuji, nebo bráním, vždyť jsem si šel akorát vybrat peníze z bankomatu", řekl jsem, třímaje několik bankovek v pomalu mrznoucích rukou. "Tak to bude za Kč 1000", zaburácel jeden z nich. "Nesouhlasím, tohle je buzerace", vzmohl jsem se na odpor, ale to už putoval papírek od příslušníka do mých již značně prochladlých dlaní. Vztekle jsem papír podepsal a demonstrativně, poté co jsem odmítnul uhradit pokutu na místě, roztrhal složenku na kousky. 

Na tento zážitek jsem poté časem zapomněl a přimomenula mi ho ona sympatická dáma na policii minulý týden. Zaplatil jsem a snad mě tedy nečeká nějaká nepříjemná návštěva. Pro mě je to dodnes nejabsurdnější pokuta, co jsem kdy dostal. Souhlasím s tím, že parkovat na místech pro invalidy se nemá a také na nich neparkuji a raději si dojdu těch pár metrů, ale všechno má své hranice a tohle dle mého názoru bylo za tou hranicí - tedy v tomto případě to vidím jako "buzerovat a kasírovat". A co vy, máte také nějaká podobné zážitky, s pro vás nesmyslnými, či absurdními pokutami? Možná by nebylo od věci, vytvořit nějakou anketu, ve které by se hodnotila nejabsurdnější pokuta, něco jako je nejabsurdnější poplatek bank. Těším se na případné zážitky jiných lidí v diskuzi pod tímto článkem. :-) Všem přeji příjemný první červencový den.

Autor: Petr Čunderlík | středa 1.7.2009 7:30 | karma článku: 28,26 | přečteno: 2299x
  • Další články autora

Petr Čunderlík

Chci mír za jakoukoliv cenu!

Jak můžete kritizovat někoho, kdo nechce válku, ale chce mír? Copak může být požadavek na řešení konfliktu mírovou cestou v něčem špatný? Mohli jsme žít v míru a prosperitě, stačilo jenom obětovat Ukrajinu...

2.4.2023 v 14:44 | Karma: 31,78 | Přečteno: 1050x | Diskuse| Politika

Petr Čunderlík

Diagnóza české vlajky na profilu

Rozmohl se nám tu takový nešvar, kdy se česká vlajka až nepříjemně často vyskytuje v profilech všelijakých dezolátů a jiných nedouků, kteří si pletou vlastenectví s nacionalismem a mnohdy i tu naši vlajku s vlajkou jiného státu..

28.7.2022 v 11:03 | Karma: 25,78 | Přečteno: 1117x | Diskuse| Společnost

Petr Čunderlík

Kolocovy: Zneužívání "metoo" na český způsob

Někteří lidé si prostě myslí, že když si načmárají na ruce heslo "metoo", tak se tím automaticky legalizují jako oběť sexuálního zneužívání a násilí, ať se jim přihodilo cokoliv.

19.1.2021 v 10:39 | Karma: 40,64 | Přečteno: 2100x | Diskuse| Společnost

Petr Čunderlík

Ve stínu krále... (fotoblog)

Keňa! Můj druhý domov, srdce Afriky a místo, kam se vždy rád vracím. Žluté pláně Masai Mary, červená zem v Tsavu a majestátní Kilimandžáro v parku Amboseli spolehlivě rozbuší mé srdce. Afriko, má velká lásko, zase jsem doma!

18.3.2016 v 9:24 | Karma: 24,91 | Přečteno: 1253x | Diskuse| Fotoblogy

Petr Čunderlík

Jarní fotolovy... (fotoblog)

Jaro se pomalu chýlí ke konci a vládu bude přebírat léto, proto je myslím si vhodný okamžik se podívat, jaké to jaro letos bylo. Krom jiného jsem si konečně našel čas na českou přírodu, kterou jsem tak dlouho zanedbával...

15.6.2015 v 12:30 | Karma: 32,80 | Přečteno: 1830x | Diskuse| Fotoblogy
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Podvod století za 2,4 miliardy. Ortinskému hrozí osm let a peněžitý trest 25 milionů

29. dubna 2024  6:21,  aktualizováno  13:19

Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Zemřel bývalý místopředseda ODS Miroslav Macek. Bylo mu 79 let

1. května 2024  12:58

Ve věku 79 let zemřel bývalý místopředseda ODS a federální vlády Miroslav Macek, bylo mu 79 let. O...

NATO by Rusy porazilo, Putin má jedinou naději, řekl polský ministr zahraničí

26. dubna 2024  12:04

Rusko by se mělo bát Severoatlantické aliance, protože ho v případě střetu s ní čeká „nevyhnutelná...

Dvacet let dotací z EU. Přinesly zločiny, ale i vlaky, techniku a splavné řeky

2. května 2024

Premium Lázně, které nevznikly a je z nich night club nebo zdvihací most, který se nikdy nezdvihl. Česko...

Rus má imperialistické myšlenky. Ukrajinou nekončí, říká velitel v Donbasu

2. května 2024

Premium Doněcká oblast (od zpravodajů iDNES.cz) Vymlácená okna, ale i celé domy srovnané se zemí. Tak vypadá Doněck a celý průmyslový Donbas....

Zelenskyj odvolal šéfa kybernetické špionáže kvůli skandálu s bytem manželky

1. května 2024  22:26

Ukrajinský prezident Volodymyr Zelenskyj odvolal šéfa kybernetického oddělení tajné služby SBU...

V Břeclavi na chlapce spadla branka, na následky zranění zemřel

1. května 2024

V Břeclavi ve středu v podvečer po úrazu na hřišti zemřel dvanáctiletý chlapec. Policie okolnosti...

10 nejčastějších podvodů na internetu: Dokážete ochránit sebe i svou rodinu?
10 nejčastějších podvodů na internetu: Dokážete ochránit sebe i svou rodinu?

V digitální éře, kde technologie proniká do všech aspektů našich životů, se také zvyšuje riziko podvodů. Od falešných e-mailů a inzerátů až po...

  • Počet článků 201
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 4195x
syn, bratr, strýc, bratranec, bohužel již nejsem vnuk, za to jsem šťastný "táta" dvou psích slečen, milovník přírody a sýrů, cestovatel, Afričan, fotograf, posluchač "dobré" hudby, squashista, čtenář, rejpal, filmový divák, vděčný strávník, barman, lenoch...

více na webu: www.petrcunderlik.cz


najdete mě také na facebooku:

Petr Čunderlík Photographer