Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Předjarní Pálava plus něco z lesa... (fotoblog)

Navzdory datumu v kalendáři, počasí posledních několika dní jako by nesměle naznačovalo příchod jara. Vyrazil jsem proto na jižní Moravu k Novomlýnským nádržím a na Pálavu. Dotčená oblast je jedním z míst, kde se můžete setkat s volně žijícím orlem mořským a zároveň se jedná o pozoruhodnou krajinu, která je pro fotografy jak dělaná. Navíc, počasí a podmínky byly naprosto ideální, a jeden by tak mohl říct, že pokud je jenom trochu možné vzít si dovolenou, byl by hřích trávit tento čas zavřený někde v kanceláři...

Ve svých 32 letech začínám znovu objevovat krásy naší vlasti. Ne, že bych snad dříve nevnímal, že jsou zde hezká místa, ale přeci jenom jsem posledních cca 15 let strávil volné chvíle, až na výjimky, cestováním převážně mimo Českou republiku. Za vše může fotoaparát, díky němuž se snažím trávit veškeré volné chvíle někde v přírodě, a jelikož nemohu být pořád v mé milované Africe, je potřeba objevovat krásná místa i doma a že jich tu je požehnaně! Pálava je určitě jedním z míst, které stojí za to navštívit, ať už v jakoukoliv roční dobu.

Přijměte proto pozvání k návštěvě jednoho únorového dne na Pálavě...

Novomlýnské svítání - Věstonická nádrž - vodní dílo Nové Mlýny, vytvořeno 9.2. 2011 v 7h:38m
model: Canon EOS 5D Mark II, objektiv Canon EF 17-40mm f/4 L USM, fotografováno ze stativu Gitzo GT2531 + hlava Gitzo GH2780QR, doba expozice: 0.8s, clona: 13.0, ISO: 100, B+W ND 8x, kompenzace: ne, blesk: ne, ohnisková vzdálenost (35mm) 31mm

Nejsem zrovna příznivcem ranního vstávání, ale jinak to prostě nejde, tak že když mě ve 4 ráno probudil budík, musel jsem nejdříve znovu nahodit srdce po šoku, který mi zvuk budíku přivodil a poté rychle vyrazit na cestu. Cca kolem půl sedmé jsem byl na místě, zbývalo už pouze najít nějaké zajímavé místo. Abych se přiznal, nejel jsem úplně "na blind", poměrně důkladně jsem si předem lokalitu zmapoval - zaplať pánbůh za internet, a proto bylo pouze otázkou času dojít na předem vytipované místo. Mé očekávání bylo bohatě překonáno a tato fotografie patří z celého dne k mým nejoblíbenějším.

 

Věstonická nádrž po východu slunce - vodní dílo Nové Mlýny, vytvořeno 9.2. 2011 v 8h:02m
model: Canon EOS 5D Mark II, objektiv Canon EF 17-40mm f/4 L USM, fotografováno ze stativu Gitzo GT2531 + hlava Gitzo GH2780QR, doba expozice: 1/6s, clona: 22, ISO: 100, B+W ND 8x, kompenzace: ne, blesk: ne, ohnisková vzdálenost (35mm) 20mm

Ráno jako vymalované, téměř bezvětří a nikde nikdo, ticho a klid. Soustředím se na tu nádhernou scénu, kterou mi Věstonická nádrž nabízí - tohle fotografické "vzrušení" miluji, zkouším fotit z různých míst a úhlů, hledám ten "správný" záběr, jenom bych potřeboval nějak zastavit čas, utíká příliš rychle...

 

Opuštěný strom - Věstonická nádrž - vodní dílo Nové Mlýny, vytvořeno 9.2. 2011 v 8h:14m
model: Canon EOS 5D Mark II, objektiv Canon EF 17-40mm f/4 L USM, fotografováno ze stativu Gitzo GT2531 + hlava Gitzo GH2780QR, doba expozice: 4.0s, clona: 22, ISO: 100,  B+W ND 8x, B+W přechodový 25%, CPL HOYA, kompenzace: ne, blesk: ne, ohnisková vzdálenost (35mm) 40mm

Práce v grafickém editoru mě docela baví, ačkoliv na scéně se snažím dělat maximum proto, abych se poté nemusel dlouze zabývat úpravami fotografií, nicméně občas si rád pohraju...

 

Jinovatka na dřevě - Věstonická nádrž - vodní dílo Nové Mlýny, vytvořeno 9.2. 2011 v 8h:26m
model: Canon EOS 7D, objektiv Canon EF 70-200mm f/4 L IS USM, fotografováno z ruky, doba expozice: 1/125s, clona: 10, ISO: 200, kompenzace: ne, blesk: ne, ohnisková vzdálenost (35mm) 320mm

Pomíjivá krása ranní jinovatky.... Paprsky slunce se pomalu prokousávaly pobřežní travou a za pár desítek minut již nebylo po jinovatce ani památky...

 

Orlí souboj - Věstonická nádrž - vodní dílo Nové Mlýny, vytvořeno 9.2. 2011 v 9h:21m
model: Canon EOS 7D, objektiv Canon EF 400mm f/5.6 L USM, fotografováno ze stativu Gitzo GT2531 + hlava Gitzo GH2780QR, doba expozice: 1/1600s, clona: 5.6, ISO: 400, kompenzace ne, blesk: ne, ohnisková vzdálenost (35mm) 640mm

Slunce již bylo docela vysoko, proto jsem vyměnil aparáty, nasadil "čtyřstovku", lehce se zamaskoval, abych nebyl příliš vidět a jal se pozorovat místní ptactvo. Jak jsem psal v úvodu, toto místo je jedním z mála míst v ČR, kde můžete pozorovat orly mořské ve volné přírodě. Netrvalo to dlouho a objevili se první orli. Zrovna v okamžiku, kdy jsem se trochu začetl do encyklopedie ptáků, tak jsem uslyšel intenzivní hlas orla, přeskočil jsem batoh a přistál u stativu, drapnul fotoaparát a namířil na letící dravce. Bohužel jsem si však v tom spěchu nechtěně posunul kolečkem, kterým řídím rychlost expozice a nastavil tak omylem příliš dlouhou expozici. Díky tomu byl snímek totálně přepálený - na displeji byly vidět jenom siluety orlů. Chtěl jsem jej okamžitě vymazat, ale nakonec jsem si ho nechal a dobře jsem udělal. Doma mě čekalo poměrně velké překvapení, a z původně totálně zkažené fotografie dokázal RAW vykouzlit docela pěkný záběr, byť samozřejmě s velkým množstvím kompromisů. Je taktéž pravdou, že tuto fotografii jsem upravoval nejdéle a bylo potřeba se omezit na černo-bílý záběr. I tak se mi však tato fotografie líbí, připomíná mi atmosféru onoho rána a vzdušný souboj dvou orlů, což člověk zas tak často nevidí...

 

Tři orli mořští - Věstonická nádrž - vodní dílo Nové Mlýny, vytvořeno 9.2. 2011 v 9h:54m
model: Canon EOS 7D, objektiv Canon EF 400mm f/5.6 L USM, fotografováno ze stativu Gitzo GT2531 + hlava Gitzo GH2780QR, doba expozice: 1/3200s, clona: 8.0, ISO: 200, kompenzace ne, blesk: ne, ohnisková vzdálenost (35mm) 640mm

Orli přelétávali celou nádrž od západu k východu. Na pozorování bylo mé místo (cca uprostřed severního břehu) vynikající, měl jsem přehled o tom co se děje na celé ploše nádrže, nicméně pro fotografování to nebylo úplně nejvhodnější místo. Orli přistávali na východní straně, což bylo přímo proti slunci. Zhruba jednou za hodinu se vznesli do výšky, zakroužili nad hladinou a ulovili rybu, kterou si poté donesli na toto místo a tam jej zbaštili. Vidět orla mořského lovit je poměrně nevšední záležitost, bohužel však lov probíhal příliš daleko od mého objektivu, proto jsem se musel spokojit s pohledem skrz dalekohled, ale i tak to byl velký zážitek.

 

Orel mořský v letu - Věstonická nádrž - vodní dílo Nové Mlýny, vytvořeno 9.2. 2011 v 11h:10m
model: Canon EOS 7D, objektiv Canon EF 400mm f/5.6 L USM, fotografováno ze stativu Gitzo GT2531 + hlava Gitzo GH2780QR, doba expozice: 1/1250s, clona: 6.3, ISO: 200, kompenzace ne, blesk: ne, ohnisková vzdálenost (35mm) 640mm

Už už jsem chtěl jít pryč, přeci jenom jsem byl na jednom místě přes 4 hodiny a v plánu jsem měl i další lokality, ale přesně v okamžiku, kdy jsem se zvedal k tomu, že si sklidím načiní, tak jsem spatřil orla jak letí přímo ke mě. Popadnul jsem fotoaparát, rychle zkontroloval nastavení a namířil na letícího orla. Tento největší evropský orel a zároveň největší dravec v ČR nádherně roztáhl křídla i letky, zaplachtil nade mnou jako by se se mnou chtěl rozloučit a zase odletěl pryč. Mé dopolední pozorování orlů skončilo.

 

Loď PÁLAVA - Dolní Věstonice, Dolní nádrž, vodní dílo Nové Mlýny, vytvořeno 9.2. 2011 ve 12h:28m
model: Canon EOS 5D Mark II, objektiv Canon EF 17-40mm f/4 L USM, fotografováno z ruky, doba expozice: 1/80s, clona: 7.1, ISO: 100, CPL HOYA, kompenzace: ne, blesk: ne, ohnisková vzdálenost (35mm) 33mm

Ze Strachotína vedla moje cesta do Dolních Věstonic, kde mě zaujala loď jménem "Pálava", která byla vytažena na břehu. Loď se nachází v přístavu Dolní Věstonice, víc jí to bude určitě slušet v létě na hladině...

 

Vinice nad Pavlovem - nad Pavlovem, Pálava, vytvořeno 9.2. 2011 v 13h:10m
model: Canon EOS 5D Mark II, objektiv Canon EF 17-40mm f/4 L USM, fotografováno z ruky, doba expozice: 1/80s, clona: 7.1, ISO: 100,  CPL HOYA, kompenzace: ne, blesk: ne, ohnisková vzdálenost (35mm) 40mm

 

Z Pavlova jsem vyrazil do Klentnic, což je moc pěkná cesta. I když je únor, člověk si dokáže představit jak to tu musí vypadat v létě a na podzim, kdy jsou vinice obsypané, vše je zelená a zbytek hraje různými barvami. Juj, už aby bylo léto!

 

Zřícenina Děvičky (Dívčí hrady) - nad Pavlovem, Pálava, vytvořeno 9.2. 2011 v 13h:29m
model: Canon EOS 5D Mark II, objektiv Canon EF 400mm f/5.6 L USM, fotografováno z ruky, doba expozice: 1/400s, clona: 8.0, ISO: 100, kompenzace ne, blesk: ne, ohnisková vzdálenost (35mm) 400mm

Po levé straně vinice, po pravé Dívčí hrady. Původně jsem si chtěl udělat výšlap na Děvín, ale vzhledem k tomu, že jsem se zdržel déle u orlů, musel jsem se spokojit pouze s tímto záběrem...

 

Zvlněné pole u Mikulova - nad Mikulovem, Pálava, vytvořeno 9.2. 2011 v 15h:14m
model: Canon EOS 7D, objektiv Canon EF 17-40mm f/4 L USM, fotografováno z ruky, doba expozice: 1/160s, clona: 11.0, ISO: 200, CPL HOYA, kompenzace ne, blesk: ne, ohnisková vzdálenost (35mm) 64mm

Cesta mě poté zavedla do Mikulova a odtud jsem pokračoval do Milovic. Kousek za Mikulovem mě po pravé straně zaujalo zvlněné pole - na jaře a v létě to bude vypadat ještě lépe...

 

Svatý kopeček u Mikulova - Mikulov, Pálava, vytvořeno 9.2. 2011 v 16h:02m
model: Canon EOS 7D, objektiv Canon EF 17-40mm f/4 L USM, fotografováno z ruky, doba expozice: 1/60s, clona: 10.0, ISO: 100, CPL HOYA, kompenzace ne, blesk: ne, ohnisková vzdálenost (35mm) 64mm

Přes Milovice a Bulhary jsem se vrátil zpět do Mikulova. Svatý kopeček se nachází východně od Mikulova. Slunce se pomalu blížilo na západ a já pospíchal na poslední zastávku dnešního dne a to kostel Svatého Linharta, který je možné v tuto dobu hezky fotografovat ze silnice, která odděluje Horní nádrž od té Věstonické.

 

Kostel Svatého Linharta - bývalá obec Mušov, Věstonická nádrž, vytvořeno 9.2. 2011 v 16h:39m
model: Canon EOS 5D Mark II, objektiv Canon EF 400mm f/5.6 L USM, fotografováno ze stativu Gitzo GT2531 + hlava Gitzo GH2780QR, doba expozice: 2.0s, clona: 32, ISO: 100, B+W ND 8x, kompenzace ne, blesk: ne, ohnisková vzdálenost (35mm) 400mm

Obec Mušov, kde se kostel nachází, je zaniklou obcí, která musela ustoupit stavbě vodního díla Nové Mlýny. Díky úsilí památkářů zůstal z vlastní vesnice zachován alespoň kostel Svatého Linharta, stojící na malém ostrůvku uprostřed Věstonické nádrže. Archeologický průzkum totiž zjistil, že kostel je mnohem starší a vzácnější. Pochází z doby románské z období mezi polovinou 13. století a polovinou 14. století. Posléze byl přestavěn goticky. Datace následných barokních úprav není známa. Poslední úpravy, pro zchátralost kostela, proběhly v roce 1911, kdy byla věž zvýšena o 2,5 metru. Socha sv. Jana Nepomuckého, která stávala před mušovským mostem, byla přemístěna do Pavlova, kde stojí před hřbitovem. Zcela nedotčeny zůstaly i vinné sklepy nacházející se severně od vodní nádrže po západní straně silnice vedoucí od Pohořelic. Poslední den otevření pošty v Mušově byl 30. června 1978. Zdroj:

 

Horní nádrž - západ slunce - vodní dílo Nové Mlýny, vytvořeno 9.2. 2011 v 16h:59m
model: Canon EOS 5D Mark II, objektiv Canon EF 70-200mm f/4 L IS USM, fotografováno ze stativu Gitzo GT2531 + hlava Gitzo GH2780QR, doba expozice: 1/30s, clona: 20, ISO: 100, kompenzace ne, blesk: ne, ohnisková vzdálenost (35mm) 150mm

Na jedné straně silnice se koupal v zapadajím slunci kostel Svatého Linharta a na druhé straně vykouzlilo slunce krásnou scénu na hladině a obloze, když pomalu ulehalo za kopec. Den se chýlil ke konci...

 

Horní nádrž - po západu slunce - vodní dílo Nové Mlýny, vytvořeno 9.2. 2011 v 17h:41m
model: Canon EOS 5D Mark II, objektiv Canon EF 70-200mm f/4 L IS USM, fotografováno ze stativu Gitzo GT2531 + hlava Gitzo GH2780QR, doba expozice: 20.0s, clona: 25, ISO: 100, kompenzace ne, blesk: ne, ohnisková vzdálenost (35mm) 100mm

Vydržel jsem čekat ještě bezmála hodinu. Přijeli policajti, v první chvíli jsem si myslel, že je to kvůli mě, ale jelikož jsem stál v odstavné části silnice zbudované na hrázi právě pro tyto účely, nemohl to být důvod. Záhy se ukázalo, že příslušníci "dopadli" nějaké mladé kluky na motorce, kteří to zřejmě trochu přehnali s rychlostí. No jo, to jsou ty první "jarní" vyjížďky... Vše ale bylo vyřízeno rychle, tak snad nešlo o nic dramatického a kluci si to budou pro příště pamatovat. Začalo trochu přituhovat, ale rozhodně se čekání vyplatilo. Odměnou mi byl krásný pohled na klidnou hladinu Horní nádrže odrážející poslední paprsky, které zanechalo slunce na obloze...

 

Stíny v Lese - Liščí díry, okolí Jevan, vytvořeno 10.2. 2011 v 10h:13m
model: Canon EOS 5D Mark II, objektiv Canon EF 17-40mm f/4 L USM, fotografováno ze stativu Gitzo GT2531 + hlava Gitzo GH2780QR, doba expozice: 2.5s, clona: 22, ISO: 100, B+W přechodový 25%  kompenzace: ne, blesk: ne, ohnisková vzdálenost (35mm) 17mm

 

Předchozí den jsem domů dorazil něco po osmé, pořádně utahaný, ale moc spokojený. Druhý den ráno jsem proto vstával o něco později, kolem půl šesté s tím, že jsem chtěl vyrazit do oblasti, která se jmenuje Liščí díry a nachází se kousek od Jevan. V blízkosti je obora černé zvěře, ale hlavně je zde krásný les. Předpokládál jsem, že budu v lese kolem půl sedmé a možná i narazím na nějakou zvěr. Vzal jsem si proto s sebou i "hejkala", abych se mohl před zvěří případně zamaskovat. Bohužel mě však po cestě přepadly trable s autem, které se mi podařilo vyřešit až za dvě hodiny, proto jsem od focení zvěře upustil a udělal si alespoň pěknou vycházku v lese. V jednu chvíli mě zaujaly stíny, které vrhlaly stromy na lesní cestu...

 

Hřbitov stromů - Liščí díry, okolí Jevan, vytvořeno 10.2. 2011 v 10h:51m
model: Canon EOS 5D Mark II, objektiv Canon EF 17-40mm f/4 L USM, fotografováno ze stativu Gitzo GT2531 + hlava Gitzo GH2780QR, doba expozice: 0.6s, clona: 22, ISO: 100,  kompenzace: ne, blesk: ne, ohnisková vzdálenost (35mm) 40mm

 

Vyšlápl jsem si nejprve po modré k Šemrincově lávce a poté pokračoval po červené podél Bohumilského potoka na Černé Voděrady - jedná se o část trasy naučné stezky Penčický okruh. Více info o této stezce například zde. Sníh pomalu zmizel i z lesa, byť na některých malých částech a stinných místech ještě trocha sněhu zůstala, jako například na tomto místě, kde byly popadané stromy zamrzlé ve vodě....

 

Bubliny pod ledem - Liščí díry, okolí Jevan, vytvořeno 10.2. 2011 v 12h:03m
model: Canon EOS 5D Mark II, objektiv Canon EF 70-200mm f/4 L IS USM, fotografováno  z  ruky, doba expozice: 1/80s, clona: 8, ISO: 800,  kompenzace: +2/3EV, blesk: ano - kompenzace blesku: +2/3EV, ohnisková vzdálenost (35mm) 320mm

 

Viděli jste film Trosečník s Tomem Hanksem? Pokud ano, možná si vzpomenete na scénu, kdy je první noc na ostrově a v noci ho probudí rány. On neví co to je, ale rány se opakují, aby nakonec zjistil, že padají kokosy z palem. Tak přesně tato scéna mě napadla, když jsem seděl a odpočíval a najednou se ozvala rána, jako když se nad vámi zlomí větev, ale nikde nic nespadlo a rány se opakovaly... Záhada? Nikoliv! Slyšeli jste někdy pukat ledy? Pokud jste v tichém lese, překvapí vás, že to mohou být docela rány a poblíž může být jenom malý stojací potůček. Na tom všem je zajímavý fakt, že původ českého názvu druhého měsíce v roce "Únor" souvisí se slovem "nořit", neboť v tomto měsíci se dle pranostiky led noří, láme a puká (i když, přesně vzato, led spíše z vody vystupuje, než se do ní noří). "Aktuálnost" pukání ledu dne 10.února v lese u Liščích děr je tak potvrzena i lidovou pranostikou.... :-)

 

Dva dny s fotobatohem a stativem na zádech uplynuly jako voda, tak jak to u příjemných činností bývá. Na jižní Moravu se letos budu vracet častěji, a to nejenom kvůli krásné krajině, ale hlavně kvůli místní fauně a flóře. Kromě orlů mořských zde žijí i další jedineční zástupci živočišné říše, jako jsou například....... ale to si nechám raději pro sebe, nebo na jeden z budoucích blogů.... Hezký den!

 

 

Autor: Petr Čunderlík | neděle 13.2.2011 9:31 | karma článku: 43,94 | přečteno: 13113x
  • Další články autora

Petr Čunderlík

Chci mír za jakoukoliv cenu!

Jak můžete kritizovat někoho, kdo nechce válku, ale chce mír? Copak může být požadavek na řešení konfliktu mírovou cestou v něčem špatný? Mohli jsme žít v míru a prosperitě, stačilo jenom obětovat Ukrajinu...

2.4.2023 v 14:44 | Karma: 31,78 | Přečteno: 1049x | Diskuse| Politika

Petr Čunderlík

Diagnóza české vlajky na profilu

Rozmohl se nám tu takový nešvar, kdy se česká vlajka až nepříjemně často vyskytuje v profilech všelijakých dezolátů a jiných nedouků, kteří si pletou vlastenectví s nacionalismem a mnohdy i tu naši vlajku s vlajkou jiného státu..

28.7.2022 v 11:03 | Karma: 25,78 | Přečteno: 1117x | Diskuse| Společnost

Petr Čunderlík

Kolocovy: Zneužívání "metoo" na český způsob

Někteří lidé si prostě myslí, že když si načmárají na ruce heslo "metoo", tak se tím automaticky legalizují jako oběť sexuálního zneužívání a násilí, ať se jim přihodilo cokoliv.

19.1.2021 v 10:39 | Karma: 40,64 | Přečteno: 2100x | Diskuse| Společnost

Petr Čunderlík

Ve stínu krále... (fotoblog)

Keňa! Můj druhý domov, srdce Afriky a místo, kam se vždy rád vracím. Žluté pláně Masai Mary, červená zem v Tsavu a majestátní Kilimandžáro v parku Amboseli spolehlivě rozbuší mé srdce. Afriko, má velká lásko, zase jsem doma!

18.3.2016 v 9:24 | Karma: 24,91 | Přečteno: 1253x | Diskuse| Fotoblogy

Petr Čunderlík

Jarní fotolovy... (fotoblog)

Jaro se pomalu chýlí ke konci a vládu bude přebírat léto, proto je myslím si vhodný okamžik se podívat, jaké to jaro letos bylo. Krom jiného jsem si konečně našel čas na českou přírodu, kterou jsem tak dlouho zanedbával...

15.6.2015 v 12:30 | Karma: 32,80 | Přečteno: 1830x | Diskuse| Fotoblogy
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Zavolíme! Kandidáti do eurovoleb zápolí v debatě vysílané i studentům škol

26. dubna 2024  5:42,  aktualizováno  9:13

Přímý přenos Šest kandidátů pro volby do Evropského parlamentu přijalo účast v debatě Zavolíme!, která je...

Byl na vozíku, po výměně kyčlí běhá, trénuje na maraton. Pomáhá mu konopí

26. dubna 2024  8:58

Jakub Kryšpín pracoval, dálkově studoval vysokou školu, měl plány do budoucna. Ty ale v roce 2006...

Z mrazu konečně do tepla. Už dnes bude 17 stupňů, o víkendu i přes 20

26. dubna 2024  8:21

Chlad a mráz zřejmě končí. Meteorologové avizují už na pátek teploty přes patnáct stupňů, o víkendu...

Ukrajinci dočasně stahují tanky Abrams. Jsou zranitelné při nasazení dronů

26. dubna 2024  8:01

Ukrajina dočasně stáhla z boje americké tanky Abrams M1A1, které se ukázaly být zranitelné při...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

  • Počet článků 201
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 4195x
syn, bratr, strýc, bratranec, bohužel již nejsem vnuk, za to jsem šťastný "táta" dvou psích slečen, milovník přírody a sýrů, cestovatel, Afričan, fotograf, posluchač "dobré" hudby, squashista, čtenář, rejpal, filmový divák, vděčný strávník, barman, lenoch...

více na webu: www.petrcunderlik.cz


najdete mě také na facebooku:

Petr Čunderlík Photographer