Fotoblogy

Petr Čunderlík

Ve stínu krále... (fotoblog)

Keňa! Můj druhý domov, srdce Afriky a místo, kam se vždy rád vracím. Žluté pláně Masai Mary, červená zem v Tsavu a majestátní Kilimandžáro v parku Amboseli spolehlivě rozbuší mé srdce. Afriko, má velká lásko, zase jsem doma!

18.3.2016 v 9:24 | Karma článku: 24.72 | Přečteno: 1252 | Diskuse

Petr Čunderlík

Jarní fotolovy... (fotoblog)

Jaro se pomalu chýlí ke konci a vládu bude přebírat léto, proto je myslím si vhodný okamžik se podívat, jaké to jaro letos bylo. Krom jiného jsem si konečně našel čas na českou přírodu, kterou jsem tak dlouho zanedbával...

15.6.2015 v 12:30 | Karma článku: 32.80 | Přečteno: 1830 | Diskuse

Petr Čunderlík

Za tučňáky na konec světa... (fotoblog)

Ne, opravdu nejsem kamarád s mořem! Jenom si představím to houpání a jdou na mě mdloby, co však může člověk dělat, když si na svůj list napíše fotografování tučňáků, lachtanů a mořských ptáků na jednom z nejodhlehlejších ostrovů n

26.4.2015 v 8:54 | Karma článku: 30.38 | Přečteno: 2286 | Diskuse

Petr Čunderlík

Spiš - perla Slovenska... (fotoblog)

Mám tu zemi rád! Byl jsem tam už tolikrát a vždycky objevím místo, které je snad ještě hezčí než to předchozí a to jsem zdaleka neviděl ani desetinu toho, co je zde k vidění. Slovensko má prostě svoje kouzlo, které mě nepřestává bavit. Když se začnu stáčet u Martina směrem na východ, je to podobné, jako byste právě zasedli k štědrovečerní večeři a věděli, že začínají Vánoce - teď už jenom rozbalit dárky. Já jsem si ten svůj rozbalil na Spiši, kam jsem se tentokrát vydal. Že mě Slovensko opět nezklamalo bylo jasné od první minuty, skoro bych řekl, že to byla láska na první pohled...

17.10.2014 v 14:15 | Karma článku: 36.81 | Přečteno: 3376 | Diskuse

Petr Čunderlík

Zejtra napořád aneb jak se fotí film... (fotoblog)

Příběh! Začátek, ...., konec... Pro mě tento příběh začal před třemi lety a uzavřel se minulý pátek na MFF v Karlových Varech. Za vším stojí jeden príma debil, jak o sobě sám píše, a jedna zpráva, na kterou jsem kdysi kladně zareagoval. Vždyť to znáte, někdo vás někam pozve, vy přijdete, něco se stane a příběh se rozjíždí...

17.7.2014 v 14:26 | Karma článku: 23.90 | Přečteno: 2070 | Diskuse

Petr Čunderlík

Střípky jara... (mini fotoblog)

Jaro je v plném proudu a na okno už pomalu klepe léto. Letošní rok pádí neuvěřitelnou rychlostí a vlastně posledních několik let utíká tak, že si občas nejsem schopen pořádně užít některé části roku - jaro patří k mým nejoblíbenějším. Letos proto mnoho času na focení nebylo, tak si musím vypomoct snímky z roku loňského. Snad na nich ten roční prach nebude tak znát...

5.6.2014 v 7:05 | Karma článku: 20.73 | Přečteno: 538 | Diskuse

Petr Čunderlík

Ohňová země... (fotoblog)

Tierra del Fuego - nejjižnější místo Ameriky, které získalo své jméno po indiánech, obyvatelých Patagonie, kteří zapalovali v krajině tisíce ohňů, aby tak varovali sousední kmeny před blížícím se nebezpečím. Dnes již ohně v krajině neplanou tak jako dříve, ale magičnost tohoto místa přetrvala. Ryzí příroda Patagonie láká dobrodruhy z celého světa a mnozí tak mají svůj cíl nebo začátek cesty právě v Ohňové zemi v nejjižnějším městě naší planety - v Ushuaii. Toto město se stalo i mým počátkem na cestě nejenom po Ohňové zemi, ale i pro výpravu na Jižní Georgii a dalších místa Jižní Ameriky.

4.6.2014 v 23:21 | Karma článku: 29.61 | Přečteno: 2334 | Diskuse

Petr Čunderlík

Pohled dravce... (fotoblog)

Zima bez sněhu je jako podzim bez barevného listí... Pokud nežijete na horách, tak vám letošní zima mnoho šancí, na to myslet si, že je zima, nedala. Jednou z vyjímek byl poslední lednový víkend, a protože se všechno sešlo, tak jak má a dobré nabídky se neodmítají, potkal jsem se opět po pár letech s Rosťou Stachem a dalšími fotografy a vyrazili jsme do východních Čech fotografovat Edovy ptáky... :-)

14.3.2014 v 7:48 | Karma článku: 31.36 | Přečteno: 1738 | Diskuse

Petr Čunderlík

Jelení říje... (fotoblog)

Mám rád období, kdy začínají troubit jeleni, aby tak dali najevo, že tento čas patří jim. Oznamují tím mimo jiné končící léto a nastupující barevný podzim, který mám tak rád. Pozorování jelení říje je odměnou a zážitkem zároveň. Mohutní samci se domáhají svých "práv" a neváhají proto svést nejeden souboj. Člověk - pozorovatel musí obdivovat tyto nádherná stvoření a zároveň cítí respekt k přírodě.

16.10.2013 v 14:35 | Karma článku: 37.26 | Přečteno: 3579 | Diskuse

Petr Čunderlík

Desdemona - loď která nedoplula do cíle... (fotoblog)

Carlos přijel o půl hodiny dřív, brzdy jeho Toyoty a následný klakson byly slyšet až ke mě do postele, nečekal jsem to. Líně jsem rozlepil oko a prvními slovy na Carlosův účet si hned po ránu zkazil karmu. Noční chlad nepříjemně pronikal do místnosti. Otráveně jsem roztáhl závěs přesně ve chvíli, kdy se venku začal rodit nový den a slunce se vydalo na svoji epickou pouť po svazích blízkých And. Paprsky ozařovaly mraky a vytvářely úžasný pohled, který se mi nikdy neomrzí. "Co tu děláš tak brzo?" pronesl jsem ještě v polospánku. "Dneska bude krásný východ slunce, tak jsem si říkal, že o to nebudeš chtít přijít", odpověděl lakonicky a zazubil se svým širokým úsměvem. Nebýt Carlose, tak bych dneska prospal jeden z nejhezčích východů slunce v Jižní Americe a to by byla škoda. Podzim v Ohňové zemi je krásný!

5.6.2013 v 8:03 | Karma článku: 23.18 | Přečteno: 2494 | Diskuse

Petr Čunderlík

Návrat na ostrov Helgoland - tulení mláďata... (fotoblog)

Helgoland - mnohými opěvovaný klenot ležící v Severním moři je místem, kam se rozhodně vyplatí přijet. Po dubnovém fotografování terejů a tuleňů jsem si slíbil, že se na tento ostrov letos ještě jednou vrátím a to speciálně kvůli tulením mláďatům, které se zde každý rok v prosinci a lednu rodí. Štedrý den a vánoční svátky jsem tak strávil na písčitých a oblázkových plážích přímo v centru dění.

10.3.2013 v 8:38 | Karma článku: 35.61 | Přečteno: 3250 | Diskuse

Petr Čunderlík

Vybrali jste nejlepší fotky roku 2012. Stáhněte si vítězné snímky!

Hlasování skončilo. Všem kteří hlasovali, děkuji za jejich názor. Vybrali jste tři vítěze. Tady jsou!

1.1.2013 v 2:46 | Karma článku: 5.07 | Přečteno: 526 | Diskuse

Petr Čunderlík

Nejlepší fotografie roku 2012. Podívejte se a hlasujte!

Halóó, je tady někdo? Zdá se, že konec světa se včera nekonal, a to jsem tedy opravdu rád. Vítám proto všechny "přeživší" v další epoše společného života na naší krásné planetě. A že je Země skutečně krásným místem pro život, jsem se i letos opětovně přesvědčil a jako důkaz zde předkládám fotografie, které vznikly během tohoto roku v různých částech světa. Vyberte si svého favorita!

22.12.2012 v 8:08 | Karma článku: 23.68 | Přečteno: 3046 | Diskuse

Petr Čunderlík

Kouzelný podzim - barevný, mlhavý a zasněžený... (fotoblog)

Ačkoliv je astronomicky stále podzim, jeho barevnost je ta tam a příroda ukazuje svoji smutnější tvář. Odhalená a nahá čeká na zimní šat, který ji na několik měsíců přikryje. Někde se už dočkala, jinde netrpělivě vyhlíží krejčího s metrem. Letošní podzim byl vskutku vyvedený, mám pocit, že to říkám každý rok a i letos to mohu doložit na fotografiích, byť ne na takovém množství, jakém bych si přál...

4.12.2012 v 14:15 | Karma článku: 19.88 | Přečteno: 1445 | Diskuse

Petr Čunderlík

Okřídlený svět plus bonus... (fotoblog)

Nikdy jsem příliš nechápal ornitology, až do té doby, než jsem se stal jedním z nich, mohu-li to tak vzhledem ke svým bídným znalostem říct. A jak se to vlastně přihodí, že se z normálního člověka stane ornitolog? Sám na sobě tu změnu pozoruji už několik měsíců. Začíná to jedním prodlouženým víkendem s partou lidí, kteří vidí a určí ptáka dřív, než vy si stačíte uvědomit, že tam vůbec něco je a zároveň ze sebe začnou sypat znalosti a zážitky a vás pomalu začne vtahovat onen magický okřídlený svět, kvůli kterému mnozí z nich tráví venku hodiny, dny a týdny.

27.10.2012 v 8:35 | Karma článku: 31.75 | Přečteno: 2674 | Diskuse

Petr Čunderlík

Džunglí Bornea: jedineční orangutani a nosaté opice... (fotoblog)

Těch hvězd!! V životě jsem neviděl tolik hvězd na obloze jako na Borneu! Pouze v místech bez civilizačního a světelného smogu uvidíte noční oblohu tak krásnou, až se budete muset sami štípnout a přesvědčit se, že to není sen. Slunce zapadlo přesně v šest večer, tak jak je v blízkosti rovníku dobrým zvykem a džungle se rozezvučila tisíci hlasy svých obyvatel. Ty neuvěřitelné zvuky v kombinaci s hvězdnou oblohou působí magicky. Ležíte na lodi uprostřed džungle a nevidíte ani vlastní nohy, vnímáte pouze ušima a nosem a jediný pohled je nahoru na tisíce hvězd - úchvatné divadlo!

26.9.2012 v 15:21 | Karma článku: 34.30 | Přečteno: 3838 | Diskuse

Petr Čunderlík

Lední medvědi a jiní neobyčejní obyvatelé Arktidy... (fotoblog)

Arktida není pustina! Naopak, je plná života! Některá místa kypí životem tak, až oči přechází. Na vrcholu toho všeho stojí legendární šelma - lední medvěd. Tento největší medvědí druh, až dvakrát těžší než medvěd grizzly. se stal symbolem Arktidy a zároveň svědkem křehkosti a zranitelnosti této části naší planety. Nejpočetněji jsou však v arktidských oblastech, konkrétně na Špicberkách, zastoupeni ptáci, a proto zde především v letních měsících můžete vidět alkouny, kajky, husy, chaluhy, jespáky a mnoho dalších druhů v počtech od statisíců do několika kusů.

2.9.2012 v 8:40 | Karma článku: 28.50 | Přečteno: 2853 | Diskuse

Petr Čunderlík

Magické Špicberky - útok na vaše smysly... (fotoblog)

Existují na světě místa, která se vám vryjí hluboko do duše a jedním z těchto míst jsou jednoznačně Špicberky. Nádherný kout divoké a nespoutané přírody na severu, který jsem měl možnost letos spatřit na vlastní oči a splnit si tak jeden ze svých dalších dětských snů. Špicberky nabízí vše, co může člověk chtít od přírody - fantastické výhledy do krajiny, neopakovatelná setkání se zvířaty a pokoru před těmi, kteří se starají, aby tato perla severu zůstala zachována nezkažená i pro další generace...

19.8.2012 v 8:40 | Karma článku: 35.23 | Přečteno: 4530 | Diskuse

Petr Čunderlík

Galeje na Ijenu: pekelná dřina horníků v sirných dolech (fotoblog)

Až si zase jednou budete stěžovat, že to máte v práci těžké, vzpomeňte si na horníky z kráteru Ijen, ti to mají opravdu těžké a nejenom obrazně. Jejich práce je totiž vskutku pekelnou a nepředstavitelnou dřinou, která nemá na naší planetě mnoho obdob, někteří dokonce tvrdí, že se jedná o nejtěžší práci na světě a z pohledu Evropana se to tak skutečně jeví. Výkony, které předvádějí zdejší horníci, jsou tak hodny velkého respektu a obdivu.

7.8.2012 v 8:08 | Karma článku: 32.68 | Přečteno: 3353 | Diskuse

Petr Čunderlík

Ostrov Bali: trochu jiný pohled... (fotoblog)

Čekáte-li fotky krásných pláží s palmami a nádherných resortů s bazény, tak vás zklamu, pro tyto fotky budete muset prolistovat brožury cestovních kanceláří, jsou jich plné. Já bych vám naopak rád ukázal Bali tak, jak jsem jej viděl. Po vyčerpávajícím fotografování orangutanů na Borneu a náročných trecích na východě Jávy jsme se rozhodli strávit zbytek indonéského pobytu na vyhlášeném ostrově Bali. Nebyli bychom to ovšem my, kdybychom nezvolili trochu jiný způsob pobytu než většina návštěvníků tohoto ráje dovolenkářů.

16.7.2012 v 18:33 | Karma článku: 24.13 | Přečteno: 3011 | Diskuse
Počet článků 201 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 4182

syn, bratr, strýc, bratranec, bohužel již nejsem vnuk, za to jsem šťastný "táta" dvou psích slečen, milovník přírody a sýrů, cestovatel, Afričan, fotograf, posluchač "dobré" hudby, squashista, čtenář, rejpal, filmový divák, vděčný strávník, barman, lenoch...

více na webu: www.petrcunderlik.cz


najdete mě také na facebooku:

Petr Čunderlík Photographer