Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Individuální přístup u Raiffeisenbank neočekávejte...

"Každý si zaslouží individuální přístup. Pro Raiffeisenbank je nejdůležitější spokojený klient." To jsou hesla Raiffeisenbank, kterými láká své zákazníky v reklamě, ale jsou to pouze prázdná hesla, která v reálném světě neplatí. Už v tom hezkém slově reklama se skrývá klam nebo klamat a to je přesné vyjádření toho, co Raiffeisenbank předvádí v praxi.

Co mě k tomuto názoru vede? Zkušenost s tímto ústavem. Jsem zákazníkem této banky více než 5 let a nutno říci, že celkem spokojeným zákazníkem - využívám běžné produkty, které banky nabízejí, účet, internetové bankovnictví, karta, apod. První nemilé překvapení jsem jako stávající zákazník prožil při stanovování fixace a úrokové míry u své malé hypotéky, kterou vedu právě u RB, kdy mi bankéřka nabídla zcela nesmyslnou úrokovou míru na úrovni lichvy. Řekl jsem si, že to prostě jenom zkusila a možná je jenom nezkušená, načež jsme se následně dostali na úroveň, která odrážela realitu na trhu, byť pachuť z tohoto jednání na mě ulpěla jak saze na čistě vypraném prádle.

Po čase se mi naskytla jistá investiční příležitost, která si opět vyžádala moji návštěvu banky a žádost o úvěr. Finanční podmínky jsem akceptoval, s bonitou nebyl problém, zástava byla více než dostatečná a úvěr byl tak obratem schválen a velmi rychle jsme se tak dostali až k podpisu úvěrové smlouvy. Tu jsem si doma pečlivě pročetl a našel několik věcí, které si žádaly vysvětlení a také jeden nesmysl, který jsem si přál odstranit.

Pokud po vás např. banka chce, abyste se povinně zavázal k tomu, že budete realizovat na svém účtě minimálně 3 odchozí platby každý měsíc a v případě, že tomu tak nebude, tak že vám zvednou úrokovou míru o 1,5%, tak to je u mě nesmyslný požadavek se zcela absurdní sankcí. Sama paní bankéřka mi řekla, ať si nastavím trvalé příkazy na převod třeba Kč 1,- mezi různými účty a že tím bude podmínka splněna. Co to má přinést bance a co to má přinést zákazníkovi? Nemám problém s případnými poplatky, nemám problém s úrokovou mírou, nemám problém se zástavou, nemám problém s bonitou, mám problém s buzerací a nucením do něčeho, co nechcete a nepotřebujete. Nakonec těch odchozích operací mohu vygenerovat více, ale štve mě ten princip, že vás nutí se zavázat  dělat něco, co je hloupé a nepřinese to užitek vůbec nikomu. Co když odjedu na měsíc pryč a prostě nebudu mít v daný měsíc potřebu realizovat minimálně 3 odchozí operace?. Proč mi má banka určovat kolik operací mám v měsíci realizovat?

Úvěrová smlouva měla deset stránek a když jsme začali probírat jeden bod za druhým, tak u každého mi bylo odpovězeno: "Je to standardní požadavek naší banky, který obsahuje každá smlouva". Takto jsme prošli celou smlouvu včetně onoho výše zmíněného nesmyslu a pokaždé zazněla tato odpověď. Individuální přístup banky tedy spočívá v tom, že vám dají 10-ti stránkovou smlouvu, u které nelze jednat o žádném bodu. Prostě buď ber nebo nech být. Proč ne, pak se ale nelze holedbat heslem, že si každý zaslouží individuální přístup a že je pro banku nejdůležitější spokojený klient.

Korunu tomu pak nasadila bankéřka, když na dotaz, že písemný text ve smlouvě říká něco, co je potenciání hrozbou pro zákazníka, odpověděla, že to je ale míněno jinak, aby se v zápětí otáčela na velkém nebo malém písmeně u slova "zástavní", neboť prý s velkým písmenem je to to jejich zástavní právo, kdežto s malým je to zástavní právo obecné. Tak co platí, co je napsáno nebo to, jak to nějaká bankéřka chápe a vykládá zákazníkovi? Sázím na písemný text, v případě nějakého sporu prostě nepočítejte s ničím jiným, než s tím, co je ve smlouvě napsáno.

Snažil jsem se bankéřce vysvětlit, že mi moc záleží právě na volnosti a svobodě způsobu nakládání se svými prostředky, a proto jsem ochoten zaplatit více na úrocích, poplatcích a upsat se k jiným věcem, které banka požaduje, i když se na trhu nabízí výhodnější možnosti. Zdůraznil jsem, že jsem dlouholetým zákazníkem, který vždy plnil své povinnosti a každou korunu uhradil včas a že jich za ty roky bylo mnoho desítek tisíc. Odstranění výše zmíněného nesmyslu o odchozích platbách je tak pro mě principální záležitostí, vše ostatní jsem ochoten akceptovat, ale určovat mi a zavazovat mě, kolik plateb mám realizovat, prostě nechci... Prý to nemůže rozhodnout sama a musí se poradit... a tak nyní po pár dnech koukám na zamítavou odpověď a přemýšlím, zdali se mám smát a zdali bych v pozici šéfa daného bankéře, který právě připravil banku o statisíce na úrocích a vehnal svého dlouholetého klienta do náruče jiné banky, kvůli nucení do závazku posílat 3 nesmyslné platby mezi účty každý měsíc, vyhodil ještě dneska nebo až zítra... Individuální přístup v Raiffeisenbank nehledejte...

Autor: Petr Čunderlík | čtvrtek 8.8.2013 13:03 | karma článku: 26,55 | přečteno: 1906x
  • Další články autora

Petr Čunderlík

Chci mír za jakoukoliv cenu!

Jak můžete kritizovat někoho, kdo nechce válku, ale chce mír? Copak může být požadavek na řešení konfliktu mírovou cestou v něčem špatný? Mohli jsme žít v míru a prosperitě, stačilo jenom obětovat Ukrajinu...

2.4.2023 v 14:44 | Karma: 31,78 | Přečteno: 1049x | Diskuse| Politika

Petr Čunderlík

Diagnóza české vlajky na profilu

Rozmohl se nám tu takový nešvar, kdy se česká vlajka až nepříjemně často vyskytuje v profilech všelijakých dezolátů a jiných nedouků, kteří si pletou vlastenectví s nacionalismem a mnohdy i tu naši vlajku s vlajkou jiného státu..

28.7.2022 v 11:03 | Karma: 25,78 | Přečteno: 1117x | Diskuse| Společnost

Petr Čunderlík

Kolocovy: Zneužívání "metoo" na český způsob

Někteří lidé si prostě myslí, že když si načmárají na ruce heslo "metoo", tak se tím automaticky legalizují jako oběť sexuálního zneužívání a násilí, ať se jim přihodilo cokoliv.

19.1.2021 v 10:39 | Karma: 40,64 | Přečteno: 2100x | Diskuse| Společnost

Petr Čunderlík

Ve stínu krále... (fotoblog)

Keňa! Můj druhý domov, srdce Afriky a místo, kam se vždy rád vracím. Žluté pláně Masai Mary, červená zem v Tsavu a majestátní Kilimandžáro v parku Amboseli spolehlivě rozbuší mé srdce. Afriko, má velká lásko, zase jsem doma!

18.3.2016 v 9:24 | Karma: 24,91 | Přečteno: 1253x | Diskuse| Fotoblogy

Petr Čunderlík

Jarní fotolovy... (fotoblog)

Jaro se pomalu chýlí ke konci a vládu bude přebírat léto, proto je myslím si vhodný okamžik se podívat, jaké to jaro letos bylo. Krom jiného jsem si konečně našel čas na českou přírodu, kterou jsem tak dlouho zanedbával...

15.6.2015 v 12:30 | Karma: 32,80 | Přečteno: 1830x | Diskuse| Fotoblogy
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Emisní povolenky, jak jsou nastaveny, zadupou náš průmysl do země, řekl Bžoch

26. dubna 2024  5:42,  aktualizováno  11:11

Přímý přenos Tématu Green Dealu a jeho možné revize, se věnovali kandidáti pro volby do Evropského parlamentu v...

Největší hrozbou je ruský imperialismus, řekl Lipavský v Budapešti

26. dubna 2024  11:05

Český ministr Jan Lipavský na setkání se svým maďarským protějškem Péterem Szijjártóem uvedl, že...

Danko dostal za nabouraný semafor pokutu a zákaz řízení. A šel zametat

26. dubna 2024

Místopředseda slovenského parlamentu a šéf vládní Slovenské národní strany (SNS) Andrej Danko...

Kdo je Matěj Ondřej Havel? Skaut a učitel dějepisu může nahradit Langšádlovou

26. dubna 2024  10:37

Za jeho životopis by se nemusel stydět ani Mirek Dušín z legendárních Rychlých šípů. Nástupcem...

  • Počet článků 201
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 4195x
syn, bratr, strýc, bratranec, bohužel již nejsem vnuk, za to jsem šťastný "táta" dvou psích slečen, milovník přírody a sýrů, cestovatel, Afričan, fotograf, posluchač "dobré" hudby, squashista, čtenář, rejpal, filmový divák, vděčný strávník, barman, lenoch...

více na webu: www.petrcunderlik.cz


najdete mě také na facebooku:

Petr Čunderlík Photographer